Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bästa inläggen 2009

Publicerad 2009-12-23 05:51:04 i Allmänt,



...på lae.blogg.se - vilka tio tycker jag står i "högsta klassen"? Jo, följande:

Ranch - mitt i Göteborg

Dragon Aviation och en Dragon Rapide

TP "Twotter"

Familjealbumet: Albin

Farbror Of Sweden - 2

Gone but not forgotten: Nässjö/Sjunnaryd - 1

Operation Gatling

I hear a lot of stories...

ARCO i Biafraliften

Rangsdorf

Det fanns ytterligare tre-fyra bloggningar som låg bra till, men någonstans måste man dra gränsen.

Jämför man med listan från förra året så har flyginläggen - "bränslet" som håller bloggen igång - detta anno fått mer plats i min topp tio: 2008 var det fem, i år är det sju.

Ambitionen är att försöka publicera något varje dag. Ibland blir det till och med två gånger per dag. Får se hur länge jag orkar hålla på så här - en viss "torka" börjar kanske komma smygande?

Har ni andra favoritinlägg från det gångna året? Eller idéer om saker som skulle passa att skriva lite om? Eller till och med ett lämpligt underlag? Hör av er vettja!


Sedan vill jag passa på önska alla läsare en riktigt God Jul!






Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Raggmunk

Publicerad 2009-12-23 08:22:23

God Jul på dig!

Postat av: Günther

Publicerad 2009-12-23 08:36:22

Bäste Lae!



Det är svårt att sätta fingret på ett favoritilägg eller ens en favoritkategori under 2009 - även om kategorin "Bästa sommarlåtarna" ligger bra till...Det är - i mitt tycke - den härliga mixen av ämnen och täta uppdateringar som gör att Lae blogg är den mest läsvärda around!



Om man får önska något inför nästa år så skulle det vara kul med några nya kategorier, av typen: "Bästa komediserie" och/eller "deckarserie" på TV. Kanske skulle också något med Gary Numan och Ramones ge mersmak under 2010...



Fred - keep up the good work och glöm nu för allt i världen inte syltlöken till julbordet...! God Jul & Gott Nytt År für alle!



Er trogne läsare

//Günther

Postat av: Martin

Publicerad 2009-12-23 09:32:51

God Jul & Gott Nytt ÅR !!

Jag hoppas innerligt att du forsätter att lysa upp tillvaron för oss läsare även i framtiden.

Dina inlägg om AN-2 var trevliga, kanske framtiden kunde innehålla mer av öst-maskiner som kommit till landet. Och även sådana som inte kom hit.



Annars är det blandningen som är bäst, variation skapar nyfikenhet.



Bästa !



/M

Postat av: Sven W

Publicerad 2009-12-23 10:23:28

Håller med föregående talare - keep up the good work! (Och hur tusan hinner du?!?) Favoriterna finns bland de flygrelaterade inläggen.



God Jul och Gott Nytt År!

Postat av: Anonym Flygförare

Publicerad 2009-12-23 13:15:07

God Jul och Gott Nytt år!



Och tack för ett läsvärt undantag i blogosfären.

Postat av: Kenneth G

Publicerad 2009-12-23 16:49:56

Som nämnts ovan, så gillar jag din blogg otroligt mycket, framförallt din mix av flyg och musik. Visserligen är flygeriet mitt största intresse, men eftersom jag nästan aldrig "jagar" musik på nätet. så får jag mycket till livs i och med att din bloggsida öppnas så gott som varje dag.



Vill också passa på att önska dig



En God Jul och Ett Gott Nytt År!



/K

Postat av: Danny K

Publicerad 2009-12-23 17:09:30

Keep it up!



God Jul & Gott Nytt

Postat av: Dykarn

Publicerad 2009-12-23 18:40:23

Tur att du listar topp tio för botten tio skulle du inte få ihop."Ge oss mer blogg,mer blogg mer mer ge oss....."

Önskar dig en riktig skön o God Helg o Nytt År.

Postat av: Ernest Laverdure

Publicerad 2009-12-23 19:21:52

Hmmm, inget av inläggen i topplistan har fransk anknytning.......

Trots detta terribla misstag så upskattar jag din blogg otroligt mycket !



JOYEUX NOËL !

Postat av: Pelle Erixon

Publicerad 2009-12-23 21:13:09

Tack Fredric för berömvärd blogg-insats & personligen uppskattar jag verkligen Din flyghistoriska bredd som jag hoppas lockar in lite nytt blod bland oss gamla rävar ;-)



Med Bästa Jul & Nyårshälsningar från Götet !

Postat av: Dr Mangebange

Publicerad 2009-12-23 23:41:29

Men det bästa klippet är utan tvekan "Bruuthaal...brutality". Det är lika roligt varje gång, och den grymma flygningen är grädde på moset. Önskar dig en riktigt härlig helg och Charlotte hälsar detsamma!

Postat av: Farbror Sid

Publicerad 2009-12-24 09:04:08

Som blogginnehavaren vet är mer de icke flygrelaterade inläggen som lockar mig...

En riktigt GOD JUL önskar jag dig.

Postat av: grandprix63

Publicerad 2009-12-24 10:16:04

Vad gillar piloter att fara fram i när de är på landbacken?

Se, det vore en intressant bloggning...



God Jul!

Postat av: F

Publicerad 2009-12-28 13:10:26

Tack för alla glada och värmande tillrop. Och god fortsättning på er :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela