Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bästa inläggen 2008

Publicerad 2008-12-23 12:41:39 i Allmänt,

...på lae.blogg.se är - enligt mitt eget tycke - följande: 

Folkflygets plan - var är de idag?

Crownair - och alla dessa affärer...

A Chicken Has Been Killed

Det är en liten planet

Do You Want to Know a Secret

Svezia - Inferno e Paradiso...och låten

Till vilken nytta?

30 år sedan Monza-kraschen

Steve Stearman

LAMCO:s flygklubbar

Sedan ska vi ha i åtanke att det faktiskt är en vecka kvar på 2008...

Har ni andra favorit-inlägg? Idéer om saker som skulle passa här att skriva lite om? Hör av er via kommentators-funktionen nedan.

Jag blir lite extra nöjd när jag lyckas skriva något som inte har ämnet flyg först och främst i fokus - även om det är just det ämnet som håller denna blogg igång. Tanken är att det ska bli ett inlägg om dagen/dygnet, men ibland blir det fler...och vissa dagar inget alls.



Det avslutande klippet är den första Mupp-versionen av Mah Na Mah Na - den hör ihop med en av länkarna. Gissa vilken? Jag passar också på att önska alla...

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: tuppluren

Publicerad 2008-12-23 12:57:11

Jag tycker Lelystadt-inläggen var fenomenala, LA8PV självfallet och folkflygsinlägget var höjdarna så här långt... fast det är ju svårt att välja när allt håller så hög kvalitet! :)



Såå... plockar vi upp dig på väg ner till aero 2009 eller?





Postat av: Mårten

Publicerad 2008-12-23 13:56:17

Låten var inte så svår, nanana, infero e paradiso .

favoritinlägg... Chicken has been killed minns jag väl, safiren under bron kvalar gott in me , flygklubbarna i Liberia, suveränt allt som e udda e kul. Allt om Bonanzas är ju givetvis på topp med :) vad som går fetbort för mig dock är åttiotals syntpop. Ha en underbar helg och god jul!



Postat av: Martin

Publicerad 2008-12-23 14:42:55

Safiren under bron, sen var det nog någon rad om ett regnigt Eslöv...



God Jul & Gott Nytt !!



/M

Postat av: Håkan O.

Publicerad 2008-12-23 15:57:54

Bulldog-affären skall man väl inte glömma bort heller !

Postat av: Farbror Sid.

Publicerad 2008-12-23 18:03:34

Ha en avslappnad och trevlig Julhelg

Postat av: notbugs

Publicerad 2008-12-23 18:23:38

God Jul & Gott Nytt År från Arendt Bygg!



Tjillevippen



notbugs

Postat av: Hans J

Publicerad 2008-12-23 23:04:10

Crownair är en solklar favorit med Folkflyget tätt flåsande i nacken. Artiklar som hade passat perfekt i MACH på den gamla goda tiden!

Postat av: Chrisper

Publicerad 2008-12-23 23:43:18

Nä, nog med flygdille. Mer sommaren 78-grejer. Eller sommaren 82 ! Annars tack för ännu ett år.

Postat av: Kenneth

Publicerad 2008-12-24 00:47:35

Jag har svårt att hitta favoriter. Gillar skarpt din mix av inlägg trots att jag är flyghysteriker och skulle vilja ha ännu mer flygeri. Keep on blogging!



God Jul och Gott Nytt År!



/K

Postat av: Håkan O.

Publicerad 2008-12-24 08:58:26

Jag håller med Kenneth.

Det är mixen som är grejen. Jag är djupt imponerad av hur F. lyckas få fram all information samt djupt tacksam för att han delar med sig.



God Jul !

Postat av: josephzohn

Publicerad 2008-12-24 09:53:53

En riktigt God och flygande Jul och ett Gott Nytt Starttillstånd!!

Postat av: Günter

Publicerad 2008-12-24 11:28:24



Jag har som så många andra svårt att välja en favorit bland alla höjdarinlägg! Jag dock tycker att 2008 startade alldeles lysande med inlägget:

'Ytterligare kulturfunk från de befriade områdena' kort följt av 'Dave Allen at large' Riktiga höjdare för oss som var med då...

Bloggen är för mig en till synes outtömlig källa av högkvalitativ underhållning som Fred lyckas mixa på ett högst smakfullt sätt. Jag är mycket tacksam att du delar med dig av dessa pärlor, TACK! Försök att släppa tangentbordet lite i jul och koppla av. Ha en skön helg, och du - glöm inte syltlöken på julbordet... ;-)

Postat av: F

Publicerad 2008-12-25 09:17:48

Tack för feed back, vänner! ...and keep it coming. För det är ju även så att kommentarerna är ett litet bränsle i sig - ibland kan en så'n bli orsak till ett uppföljande inlägg. Det är lite så bloggen lever ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela