Liknande inlägg
Kommentarer
Postat av: ESGB
Sådär låg det alltså till :-(
Postat av: Håkan Buffal-O.
Den bistra sanningen...........
Bra att sanningen kommer fram efter en mängd turer fram och tillbaka. Kanske kan man lära sig något?
Postat av: Andreas
Stort tack till Lae-redaktörn som håller oss informerade.
Jag ska villigt erkänna att jag som outsider i dessa kretsar ej är insatt i alla detaljer.
Jag är ej medlem i SFF utan låtit dröja med det just pga denna skrotning.
Vet ej om jag gör rätt eller om man bör vara medlem och istället stödja de goda krafterna som ju ändå verkar finnas i SFF. Jag har hitils kunnat läsa SFT på biblioteket men skulle gärna vilja ta del av det större utbudet av litt som ges ut inom SFF samt även stödja vårt flyghistoriska arv.
Återigen stort tack för att alla vi andra får läsa om dessa saker.
Postat av: F
Tack för tacket, Andreas!
När något är uppenbart fel så måste man reagera. Jag noterar att efter LIAs mycket bra inlägg igår i tråden på SFF forum så har ingen skrivit något...MEN det är många som läst. Det är bra, riktigt bra. Det här var bottenkänningen, rock bottom - hoppas man kan lära sig av detta. Undrar när/om det kommer en reaktion från SFF?
Postat av: Anonym
Nja - SFF:s ordförande har ju trots allt gjort ett uttömmande inlägg på SFF forum om än något senkommet och dravlande om vad SFF föreslagit FVM och ej fått acceptance för. Man läser också mellan raderna att den övriga styrelsen inte varit särskilt aktiv eller engagerad (läs informerad)i frågan om och kring skrotningen av 37-1, vilket om något ger en indikation på hur det står till i SFF med drygt 6000 medlemmar som årligen inbringar i runt tal 2,2 miljoner kronor till SFF. För medlemsavgiften får man förvisso SFT och årligen en "Flyghistorisk Revy" av varierande innehåll.
På något sätt känner jag en viss sympati med SFF:s ordförande. Det kan inte vara lätt, vilket CV man än kan uppvisa, att utan såväl flygteknisk eller flyghistorisk kompetens,agera optimalt.
Trots allt och mht ordförandens taffliga undanflykter (vad är det han egentligen säger) borde han "kasta in handduken" lämna över ordförandeklubban till någon mer kompetent... Frågan är; finns det någon sådan i SFF:s kader?
Postat av: Henry Wedberg
Ordförandekandidater kanske finns inom SFF:s led, men var har dom hållit hus under denna affär? Annars skulle jag, som har allt annat än flygrelaterade meriter på min CV, tro att lämpliga och t o m mycket bra kandidater kan återfinnas bland bloggistens kommentatorer. Eller - varför inte - hr Lagerqvist själv? (Fast då är väl risken, att jhan inte får tid att ägna sig åt bloggen, vilket vore mycket ledsamt för oss trogna läsare.)
Postat av: F
SFF måste ta krafttag att bli mer attraktivt och synligt. Annars kommer föreningen dö ut med prenumeranterna. Det finns många som dykt upp bland kommentarerna här på bloggen och på forumet som 'tänkt' gå med, länge. När dylika affärer blossar upp får SFF ny postadress Badville och dessa potentiella medlemmar känner att 370 kr (medlemsavgift) kan man lägga på en förening el dyl som jobbar för ett bevarande av flyghistoria.
Varför är det kräftgång i SFF? Jo, man plockar gärna folk till styrelsen rätt mycket ur samma "form". Det är inte lätt att idag få folk att engagera sig ideellt, det är ingen tvekan om det. Tid/fritid är något vi är rädda om. Man måste nog skaffa sig en New Look, kanske sluta köra årsmötena på det gamla vanliga SFF-sättet där man anmäler sig långt i förväg. Det är ju ändå samma människor som träffas på dessa tillställningar, eller?