Liknande inlägg
Kommentarer
Postat av: Per
Flygande Veteranes sida ligger nere, kan det ha ett samband?
Det här är illa, mycket illa. Och väldigt lågt gjort av Swedavia!
Om argumentet är utrymme finns det väl knappast en sämre ursäkt för att slänga ut Daisy. Hon vinterparkeras på annan ort och tar ytterst lite plats ifråga om såväl yta som luftrum och resurser under flygsäsongen. PR-värdet som hon utgjort för flygplatsen måste betraktas som oersättligt.
Vilka alternativ skulle finnas till Bromma, nu när både Tullinge och Barkaby är borta?
Postat av: Henry Wedberg
Bedrövligt! Vad kan man göra?
Postat av: Günther
Man kan undra om t.ex. Stockholms hamnar någonsin skulle komma på den galna idén att jaga bort det kända landmärket i Stockholm, fullriggaren Af Chapman, från sin kajplats och i stället bygga en gigantisk anläggning för kryssningsfartyg på platsen.
Nej, det känns helt orimligt! Lika orimligt som att en av Sveriges mest kända ambassadörer för flyg i allmänhet och trafikflyg i synnerhet, Daisy, skulle jagas bort av Swedavia vars uppdrag är att äga, driva och utveckla det nationella basutbudet av flygplatser.
I Swedavias års-och hållbarhetsredovisning för 2011 går det att läsa följande om bolagets värderingar:
”Värderingar
Tillsammans skapar vi en kultur med pålitlighet,
engagemang, nytänkande och ett stort välkomnande
både för våra resenärer och kunder”.
Swedavias värderingar gäller uppenbarligen inte Stockholms flygklubb, Flygande Veteraner och andra alla andra ”kunder” som har blivit, eller hotas av vräkning från Bromma flygplats…
Postat av: nollåtting
Swedavia är helt värderingslöst. Det som händer på Bromma är en kulturskymning av värsta slaget. Anmälningarna borde stå som spön i backen!
Postat av: F
Intressant läsning bland utlåtanden på AOPA Swedens websida, bla denna: http://www.aopa.se/res/dok/Swedavias-roll_lpn.pdf
"Mot bakgrund av ovanstående vill AOPA härmed anhålla om att Regeringen, med den prioritet som
särskilt förhållandet på Bromma flygplats motiverar, utge ett tillägg till, alternativt ett klargörande av,
Regeringens uppdragsdefinition för Swedavia AB på sådant sätt att hela flygsektorns behov kan
tillgodoses på landets flygplatser.
AOPA vill också föreslå en aktiv insats i Swedavia så att bolagets historia och kultur som myndighet
nedtonas i agerandet mot kunder och att en modern företagsfilosofi implementeras – där kunden,
oavsett kortsiktig intäktspotential för bolaget, behandlas med likvärdigt och med respekt."
Postat av: Anonym
och det totalt ryggradslösa Svenskt Flyg fortsätter köra huvudet i sanden regarding the Stockholmseländet
Postat av: Grandprix63
Har ens aldrig varit där. Hinner man dit innan det är för sent?
Postat av: Andreas
Mycket sorgligt.
Detta land börjar bli lite väl märkligt.
Postat av: leif kvist
Med tanke på långbänk -Arlandasamlingarna, förvånas man inte över än fler statliga fadäser.
Det tycks mer o mer se ut som -stiftelser- är räddning för vår flyghistoria.?
Postat av: Anders
Men vaf**! Jag blir så trött på sånt här, vilken tjänsteman tog det beslutet? Skulle också kunna tänka mig att skriva arga brev till den människan!
mvh
Anders
Postat av: Danne
Swedavia bemannas inte av statliga tjänstemän utan av människor vars uppdrag och målsättning är att maximera S. vinst. Ett ganska märkligt förhålllande när man har ensam ansvaret för en del av vår med skattemedel uppbyggda infrastruktur. Vi får väl hoppas de inte upptäcker att man kan tjäna ännu mer på att bygga bostäder på sina flygplatser.
Inte för att det skulle göra någon skillnad för oss allmänflygare, men ändå.
Postat av: leif kvist
@Danne…Du har helt rätt! Två skilda verksamheter och tjänstemän med olika uppgift.
-Till trots vill jag ändå påstå att det handlar om symbionter.
Privata stiftelser till räddning för vår flyghistoria är fortsatt min övertygelse.
Postat av: Sven Claesson.
Flytta till Göteborg och Aeroseum ute på Säve där blir ni välkomna.
Postat av: Weiron
Aeroseum marknadsförs som ett "levande flygmuseum" och drivs förvisso av en privat stiftelse. Problemet är dock att stiftelsen fokuserar på helt andra saker än flyghistoria - Tyvärr!
Postat av: F
Frågan om allmänflygets problem i Stockholm är uppe i en kort notis i dagens webbupplaga av Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article15158983.ab
Hade ett ersättningsfält funnits i*n*n*a*n...ja, då hade nationen sluppit skämmas och inget Stockholmselände hade förhoppningsvis blivit av (?)..
Postat av: Günther
Även DN:s webbupplaga uppmärksammar eländet.
http://www.dn.se/sthlm/svart-hitta-ny-flygplats-i-stockholm
Postat av: pålle
Hej. ytterligare ett bevis på hur människor kan bli i girighetens tecken. Att Svedavia skulle driva en sådan hård politik tror jag inte utan det är de enskilda som i jakten på korridorens berömmelse är villiga och kapabla till allt. Dom är skolade i ett samhällssystem där ordet hänsyn och medmänskligher och värderingar inte finns.
Själv tycker jag att det är så destruktivt att det är farligt. Även vi enskilda behandlas så. Titta i vården. Alvedon är deras 95% resultat på diagnos resultat via telefon.
Jag har de senaste åren lagt till en samhällsklass som jag kallar för bestämmarna. Dom skiter i allt bara dom själva finns i centrum.
Vad göra åt dom. Ensam med näven knuten i fickan går inte. Stockholm har en stor koncentration av dessa. Det är ju där som maktens korridorer finns och det är dessa "bestämmare" kutar omkring i andras olycka.
Vad gör våra organisationer? är dom tanlösa? eller spelar dom med i glansen??
Tänk på detta.