Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: SuperEchoChris

Publicerad 2012-08-09 10:20:12

Fast filmnerdig som man är kan jag inte låta bli att påpeka att låten som spelas i filmen när Pelle Nyman och Kattis är ute och hojjar tillsammans (se bild)faktiskt heter "On a bicycle built for joy" och inte alls "Raindrops keep fallin' on my head" som många tror!

Postat av: F

Publicerad 2012-08-10 07:17:11

Hmm, om man kollar cykelscenen dådå:
http://youtu.be/S2OdPDEG6aQ

Sen kan du vara så att låten i detta utförande har en annan titel - "On a bicycle built for joy" ;)

Postat av: SuperEchoChris

Publicerad 2012-08-10 08:44:08

Visst är det så! Den versionen som gick upp på alla hitlistor när det begav sig hette mycket riktigt "Raindrops Keep Fallin' on My Head". Men i det arrangemanget saknas "cirkusmusiken" (som Burt Bacharach kallade det i en intervju)som kommer drygt två minuter in i klippet när Palle börjar machostila själv på hojjen. På soundtracket till filmen finns båda versionerna med, men den som känns igen i filmklippet heter där "On a bicycle built for joy". Som gjort för en vadslagning över en öl! ;-)

Svar: He he ... ja, det är ju så man kan förse sig själv med bira o få det räcka en hel kväll ;)
Lazerjesus

Postat av: Sven Claesson.

Publicerad 2012-09-07 18:55:21

Den här bilden får mig att minnas när jag i 14 års åldern en varm sommarnatt skjutsade en flicka på min cykel Eksjö- Smål.Anneberg (en mil) och blev lovad guld och gröna skogar när vi kom fram.Men hoppsan när vi kom fram försvann hon som ett skott(det som jag skulle ha) I dag 55 år senare minns jag exakt vilket hus mitt hjärtas dam försvann in i........

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela