Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Hey Won't You Play Another Somebody Done Somebody Wrong Song

Publicerad 2006-10-28 22:16:55 i musik,

Hey Won't You Play Another Somebody Done Somebody Wrong Song

Billy Joe Thomas - oftast kallad B.J. Thomas -  gjorde låten i rubriken i mitten av 70-talet. Den blev till och med USA-etta om jag inte är helt ute och cyklar. Men det är inte den låten jag har i tankarna just nu, när jag sitter inne och kurar, med regnet som slår mot rutan. Just det, ni som kan mig, ni som kan er B.J. T. och ni som är allmänt medvetna om regnet utanför, vet vad jag nu hintar efter: Raindrops Keep Fallin' On My Head.

raindrops

Även denna låt blev etta i USA, kring julen och nyåret 1969. Den var skriven av husgudarna Bacharach/David och fanns med som ledmotiv till filmen Butch Cassidy & The Sundance Kid som dök upp på biograferna en bit in det kommande året. Många av er har sett den och kommer ihåg Paul Newman och Robert Redford som de två charmiga vildavästern-bankrånarna som har samma tjej (spelad av Katharine Ross). Låter kanske lite märkigt, den ene "har" henne fysiskt, den andre mentalt - om jag ska uttrycka mig enkelt. Filmen blev flerfaldig Oscars-vinnare, bland annat för bästa musik och bästa låt.

Blötan utanför gör valet enkelt att ikväll stanna hemma och dega framför TV och dator. Håller på och slänger ihop en text som är "beställd" till en årsbok. Om den ska vara ute i julhandeln är det väl bäst att få ordning på texten och lämna den A.S.A.P.

Unnade mig några öl ute på lokal igår och träffade bland annat killen som skulle vara min så kallade mentor första året jag gick på folkhögskola. Det var kul, både en och två sanningar sades, likaväl som ett otal skrattsalvor avfyrades. Undrar om några kände sig träffade av dem?

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-10-31 20:21:06

Nyfikenheten är stor, vem är/var den beryktade mentorn? =)
Själv spenderade jag helgen i den kungliga hufwudstaden med bland annat ett besök i ...håll i dig nu... Åkersberga! =)

Postat av: Lager

Publicerad 2006-10-31 20:53:51

haha ... kan det vara så att du tog in på Willys i Å-berg över weekenden? :P

mentorn? du hade en också väl bland tvåorna? min var Stefan från V-landa, som efter en period i Värnamo har flyttat till Eksjö.

Postat av: Pär

Publicerad 2006-11-02 18:29:50

Nej, tog inte in på Willys, däremot fick jag besöka det Häggska residenset, en mycket intressant upplevelse. I stället valde jag att ta in på Pensionat Pilis, i Orminge. Kommer en lång drapa i bloggen om det snart.

Jo, jag hade också en mentor blev tvåorna, men minns inte ens vad hon hette... Bor Stefan i Eksjö nu? Han jobbade ju på VP när jag praktiserade där under andra skolåret.

Postat av: Lager

Publicerad 2006-11-02 23:35:02

Ska kolla av din blogga för vidare info om detta :)

Han bor i E-ö, ja. Flyttat hit efter det hans relation i Värnamo har avslutats..och han sitt ex bor här och de har tre (?) kids ihop, vill väl vara nära dem. Steff är kvar på VP.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela