Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Heartache Avenue - 2

Publicerad 2008-04-15 15:07:00 i Allmänt, Musik - 80-tal, musik,


Maisonettes  Heartache Avenue

Heartache Avenue
var en topp tio-hit i UK i början av 1983. Den märktes då i en liten våg bland andra 60-tals nostalgiska pasticher - tänk till exempel på Mari Wilson och i viss mån även på Style Council.
 
Heartache Avenue har varit omnämnd här förut, första gången var i slutet av 2005. Men låten är så pass bra, så i detta fallet är det mer än helt okej att upprepa sig lite. 

Rollen som Maisonetts-missionär är inte alltför tuff för mig, tvärtom. Vete tusan om jag personligen inte försökt  rippa den gamle City Boy-sångaren Lol Masons look till och med...åtminstone delvis... 

Masionettes

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Farbror Sid

Publicerad 2008-04-15 19:00:24

Mari Wilson... mmm hade den också. Var väl Tracy Ullman som också hängde med i den lilla 60-talsgrejen ett tag...

Just nu snurrar Pugh - Hog Farm från LP'n Bolla och Rulla 1974 på min Vinylsvarv...

Postat av: F

Publicerad 2008-04-15 19:44:10

Stämmer. Hon gjorde covers, den första stora låten var en Jackie DeShannon-låt vill jag minnas...sedan en betydligt nyare av Kirsty MacColl, They don't know:

http://lae.blogg.se/151106090317_dom_vet_ingenting_om_oss.html

Currently spinning: Isadora Juice "Isadora" .. å varför finns inte den representerat med ett klipp på youtube...?

Postat av: RonnyBGoode

Publicerad 2008-04-15 21:10:11

Heartache Avnenue - faktiskt en låt som jag totalt glömt bort.
Från det ena till andra: just nu kör jag en tävling på min blogg med vinylskivor för 500, 300 resp. 200 kr i pris. Mycket 80-tal finns här - för att inte tala om alla andra njutbara musikdecennier. Titta gärna in och tävla.

Postat av: F

Publicerad 2008-04-15 21:37:16

Will revert in a sec! Ska bli intressant o se va du hittat på.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela