Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Heartache Avenue

Publicerad 2005-11-07 09:56:40 i Allmänt,

Heartache Avenue

Jupp, så heter den. The Masionettes största hit. Och inte för att den var sådär jättestor, då, när det begav sig, i skarven 1982/83. Men den jag har alltid gillat den. Den före detta City Boy-sångaren Lol Mason hade här totalt fångats i den 60-talsvåg som vid denna tid svepte över den engelska hitlistona. Eller man kanske skulle påstå att han till och med tog ledningen, en så kallad vågmästare, en 60-talsvågmästare.

Just nu kan man rätt ofta höra en sampling av Heartache Avenue. Inte för att jag just nu vet vad den låten eller ens artisten heter, men det återkommer jag till så fort kunskapen därom är inhämtad (*).

Bor jag på denna gatan? Hm, det är en bra fråga. Och bra frågor har sällan entydiga och klistallklara svar.

(*) Roll Deep The Avenue. Tack till min käre vän Jonas. 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: LNK

Publicerad 2005-11-07 11:52:12

Grattis till bloggen heter Blossa!
Kan inte kylan komma snart så vi kan glogga lite.

Postat av: john&yoko

Publicerad 2005-11-07 21:31:12

Åhå, en lysande låt, om detta råder inga tvivel! Kan det måhända vara rap-kollektivet "Roll Deep" som senast tjuvade från denna "bit"?

Postat av: F.

Publicerad 2005-11-07 21:40:01

Strålande Jonas!!! Thanx Mate :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela