Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Falken är utflugen

Publicerad 2007-03-28 22:38:00 i Allmänt, Propulärkultur,


image468
Visingsö i början av juni 2006.

Peter och Nikki flög igår sin Miles Falcon "Echo Golf" sträckan Hässlö - Höganäs - Hogeveen - Rochester. Idag på eftermiddagen landade de hemma på Old Warden. Inte dåligt med ett flygplan som är 71 år. Misstänkte att Peters "lower beer light" lyste rätt mycket igår när de kom till Rochester...och jag klandrar honom verkligen inte. Det är verkligen ingen så kallad sinekur att flyga denna kärra så pass långt, även att man på den tiden det begav sig ansåg detta som ett reseflygplan av klass.

Flygplanet hade stått i Hässlö-muséet sedan början av oktober. Meningen var att jag skulle fixat en omfattande story-board, vilket jag inte tyvärr hann (Vilket har fått mig att känna mig "onöjd".). Planets luftvärdighet gick ut sista mars, därför var det så pass bråttom att få hem henne. Och säga vad man vill, tur med vädret har de verkligen haft: Sent i mars 2007 känns ju snarare sent i april vilket år som helst.

Samma flygplan cirka 70 år tidigare, på en sjöis någonstans i Sverige. Kanske är det sent i mars?
image469

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: C

Publicerad 2007-03-30 08:43:16

På tal om flygplan...
En annan tillbringar ju dagarna som pilot under andra världskriget, massa viktiga uppdrag hela tiden!
Nej, jag har inte teleporterat mig, bara köpt PS3 och spelet Blazing Angels....och fastnat;)!

Postat av: F

Publicerad 2007-03-31 21:51:47

Aha!! Låter grymt skoj! När kommer inbjudan då..?

Postat av: C

Publicerad 2007-04-01 19:05:11

Se dig som inbjuden:)!

Postat av: F

Publicerad 2007-04-01 20:08:12

Jag har svår hundskräck .... finns det garantier för min säkerhet ;)

Postat av: C

Publicerad 2007-04-01 21:01:18

Japp, det dokumentet är undertecknat och klart;)!

Postat av: F

Publicerad 2007-04-01 21:30:26

Dokumentet, ja ... ;P .. o sen ska jag till dessutom finna mig att bli nedskjuten i partii et minutt ... o som förvirrad nedskjuten pilot i fiendeland så lär de släppa all kennelverksamhet på 40 mils omkrets efter mig :O

Postat av: C

Publicerad 2007-04-02 00:04:43

Haa hahaaa! Tja, du har en point där, kennelklubben och dess medlemmar är ju det senaste inom modern krigskonst, smarta vapen har fått en ny innebörd, typ;)!

Postat av: F

Publicerad 2007-04-02 11:45:54

Point du power, som det heter på frog-språk... fast det 'spelet' för de ha för sig själva ;)
..o du ser: Min hundskräck är inte ogrundad ;)

Postat av: C

Publicerad 2007-04-02 18:35:31

Nae, jag vet ju att du har synnerligen goda skäl!
Men som sagt, säkerheten är garanterad, oavsett vad du tror, lr i din vildaste fantasi kan föreställa dig;)! Du har ju dessutom med egna ögon sett att det inte är några Baskevillers hundar jag har...;P

Postat av: F

Publicerad 2007-04-02 19:18:52

Ja, du vet att jag har vild fantasi, så det föreställs och förställs hitan o ditan ;P
Inte Basker-Villes hundar? De är ju för bövlen större än halvårskalvar!!

Postat av: C

Publicerad 2007-04-02 21:08:50

Ha haa, nja, om man jämför med mig så visst, kanske kalvstorlek.. Men inte jämfört med de flesta andra, då snackar vi nog snarare tax...med sjukt långa ben, typ;)!

Postat av: F

Publicerad 2007-04-02 21:26:15

Nä.. vi jämför dina hundar med halvårskalvar...o det är sjukt ....långa ben eller ej ;)
..o nej (igen), dig jämför man ju inte gärna med kalv, icke :)

Postat av: C

Publicerad 2007-04-03 00:36:14

Ehhh, med det menas att jag är jämförbar med en....hrm...ko då lr;)!?

Postat av: F

Publicerad 2007-04-03 01:11:04

haha .. som man frågar får man lamm.. eller svar, eller hur man nu vill :P
..nä, ko .... knapppast något man spontant tänker på i samma andetag som henne.. om man nu inte är ko-piöst knäpp dvs :)

Postat av: C

Publicerad 2007-04-03 11:29:05

Ha haa, lr en ko-nstant ordvrängare, typ;)!
Men kossor är trevliga djur iofs. så inte mig helt emot att bli liknad vid en, under förutsättning att vi snackar svart/vita, vad de nu heter. De är riktigt najsa;)!

Postat av: F

Publicerad 2007-04-03 12:41:21

Ordvrängheten är en last jag får bära, på gott et ont.

SLB, menar hon antagligen: Svensk Låglands Boskap (mina bondsonsgener sitter i, oj) - på vilken elevation ligger Alingsås? ;)

Postat av: C

Publicerad 2007-04-03 15:57:41

Jag tror det är mest gott;)!

Juuuust SLB!! Nu är det ju så att vi här mest koncentrerar oss på putäter, men hm, låt mig kolla....tror de få kossor jag ser utanför köksfönstet, not, snarare är brun/vita. Heter det SHB då lr?!
(jag ska ju bli bonde när jag blir stor så kan ju vara bra att veta;P)

Postat av: F

Publicerad 2007-04-03 19:16:15

hoppas det smakar bra :)

Nixpix .. dessa heta SRB, Svensk Rödbrokig Boskap. SHB är för mig (Svenska) Handelsbanken ... står det många kontor utanför hos dig elle...? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela