The Battle Of Säve - 24
Ovanstående meddelande har skickats ut från Göteborg City Airport, numera ägt av Serneke Group AB. Nu ska man alltså göra sitt bästa att idka skadegörelse på infrastuktur på flygplatsen. Den 31 december blir trafikledningens sista arbetsdag varefter tornet helt skall rensas ut. En eventuell väg tillbaka som trafikflygplats för Säve ska alltså helst göras så svår som möjligt (?). Detta kallas alltså här för "omställning".
Passar på att citera Trafikverket igen från ett tidigare inlägg:
En förkortning av banan till 1000 m är inte förenligt med det anspråk Trafikverket gör men det innebär inte att det får genomföras bara för att man skriver in ett sådant villkor i ett avtal. Markanvändningen får hur som helst inte förändras utan vidare. Trafikverket har ett riksintresseanspråk för flygplatsen...
Så här ser NOTAM gällande för Säve ut för närvarande.
Vi har tidigare noterat att Säve stänger den 12 december, men enligt NOTAM finns från den 4 november ingen snöröjning tillgänglig! Fem veckors differens!
Inte nog med att man ska se till att förstöra infrastrukturen på flygplatsen närmast rikets andra stad - det ska alltså dessutom helst ligga så mycket snö över den som möjligt. Frågan är om man någonsin tidigare sett sådan nitisk vilja till att jävlas med FlygSverige?
Swedavia valde vem man skulle sälja Säve till och då undrar man; När kommer den länge efterlängtade "omställningen" av just Swedavia? Ett bolag som ägs av dig och mig via skattsedeln eller röstkortet, hur man nu vill se på det...
Inte nog med att man ska se till att förstöra infrastrukturen på flygplatsen närmast rikets andra stad - det ska alltså dessutom helst ligga så mycket snö över den som möjligt. Frågan är om man någonsin tidigare sett sådan nitisk vilja till att jävlas med FlygSverige?
Swedavia valde vem man skulle sälja Säve till och då undrar man; När kommer den länge efterlängtade "omställningen" av just Swedavia? Ett bolag som ägs av dig och mig via skattsedeln eller röstkortet, hur man nu vill se på det...