Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Svante - 2

Publicerad 2015-05-08 14:00:00 i Musik - 60-tal,



Svante Thuresson Leva mitt liv

...får bli denna veckas fredagstreat, detta då bloggisten så att säga "går lite i barndom" - den påminner om ett Sverige som idag inte längre finns. Leva mitt liv släpptes 1968 och är en svensk översätting av en låt från Glen Campells repertoar. Vad den heter? I wanna live och kom lite tidigare samma år. Ska självklart också vara med till soundtracket till A Chicken Has Been Killed. Trevlig helg!
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Matsen

Publicerad 2015-05-08 21:29:23

Svante ja.
Min absoluta favorit av denne Svante är hans bidrag till den svenska melodifestivalen 1977 - Johan B. Lund. Jag misstänker att jag är ganska ensam om denna favorit...
https://www.youtube.com/watch?v=BVwn55iF81g

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela