Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Lite nattradio

Publicerad 2015-03-31 00:00:00 i Musik - 80-tal,



 Paris France Transit   Paris France

...var det inte banne mig igår man hörde senast, inte ens i förrgår! En gång i tiden - på 80-talet - hörde man den rätt ofta, låten var signatur till P3:s Stjärnornas Musik och spelades i etern vid tovlslaget i stort sett varje natt. Bakom Paris France Transit stod Didier Marouani och detta var en grupp som tydligen existerade under en relativt kort period åren 1982-83.

Den av Marouani tidigare bildade gruppen Space, som är betydligt mer känd, har förresten tidigare varit på bloggtapeten. Kanske är det ett av de inlägg som jag är mest nöjd med under de snart tio år som jag har bloggat - läs gärna Det är en liten planet.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Matsen

Publicerad 2015-03-31 18:41:05

Jag var en trogen lyssnare av Stjärnornas Musik när det gick. Jag minns att det tog lång tid innan de sa på radion vad låten hette. Jag hade nästan givit upp hoppet att hitta denna singel då jag plötsligt hittade den i en skivaffär, i den där 3-kronorslådan med singlar som ingen ville ha! När jag så kom hem och kunde spela den så var det en av mina största musikstunder.
För ett par år sedan köpte jag Space CD med titeln Just Blue / Paris.France.Transit på ebay. Den är utgiven i Ryssland! Jag gillar knasterfri musik! Den finns nu också på Ipod:en i bilen. Kan rekommendera denna CD som är en sådan där alla låtar är bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela