Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

ESGP 940510

Publicerad 2015-01-24 13:33:00 i Propulärkultur,

 
I dessa dagar grunnar man ju hur det ska går för Göteborg/Säve (ESGP). Jag vet att det arbetas förbrilt med att finna en lösning så driften av flygplatsen kan säkerställas - man får hoppas på det bästa. Jag lär nog återkomma i ämnet.

Idag bjuder jag på ett knippe bilder som jag tog en fin vårkväll för snart 21 år sedan. På den tiden var Säve en utpräglad allmänflygplats, även om den i grund och botten var en militär flygbas. Man passade sig därför noga för att plåta saker på andra sidan banan.

1994 - det var långt innan bildandet av Svenskt flygs fiende nummer 1: Swedavia. Men ändå känns det inte alls länge sedan.

Det finns en del - som jag skulle vilja kalla - "Säveprofiler" bland dessa flygplan. Tänker främst på MFI-9B SE-EFH, Bernhard Fejmerts Piper Comanche SE-EOU och Beagle Pup SE-FOK. Och Piper Cherokee "Zäta Martin", den som Lasse Brandeby hade en andel i...
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela