Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Tidstjuvar

Publicerad 2015-12-11 14:44:00 i Musik - 80-tal,



Time Bandits   I'm Only Shooting Love

...hade jag nog inte hört på cirka 30 år...fram till ungefär en vecka sedan. Tåget hade då gått vad det gällde fredagstreaten förra veckan, så det var inte ett svårt val för denna fredag.

Låten I'm Only Shooting Love är inspelad 1983 och var en hit 1984/85. Videon är som den är - väldigt tidstypisk, vilket kan få en att dra en del på smilbanden. Men det låter ändå rätt bra...ja, soundmässigt håller jag det inte alls omöjligt att det kunde nästan låta så här även idag. Kanske har det gått varvet runt, eller är det bara jag som tappat fingertoppskänslan. Om jag någonsin nu haft någon dylik..?

Det här är också ett exempel på så kallad nederpop, ett ämne som jag återvänt till - även om det var länge sedan nu - i flera blogginlägg. Här är ett par exempel. Ska inte bli mer tidstjuv nu, utan önskar er en trevlig lussehelg.


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela