Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Då kan ni kalla mig Meyer

Publicerad 2008-06-12 10:19:00 i Musik - 80-tal,

...lär Hermann Göring sagt någongång 1939/40, detta i ett tal till sin nation rörande en hypotes om huruvida engelska flygplan skulle kunna nå Berlin. Hermann Meyer är väl inte lika känd som killen med efternamnet Göring. Hursomhelst, i Holland lär i alla fall Anita Meyer vara den kvinnliga artist som sålde mest för 20-30 år sedan.

Så var det dags att döda en myt: Dotter av Jan Häggkvist gjorde inte denna låt från början. Detta faktum kan vara svårt för en del svenska tjejer, främst i ålder cirka  27 till 37 år, att acceptera. Det är därför med ett lagom flin jag kallar på Meyer...och man kan ju också fråga sig varför...?


 
Anita Meyer  Why Tell Me Why

Ännu ett exempel på så kallad Nederpop. Sommaren -81 kom denna låt ut i Nederländerna, när året var slut visade sig att den var 1981-års mest sålda plattityd i singelformat. Nere på kontinenten var Why Tell Me Why  alltså en megahit, men det märkes inte speciellt mycket i Svedala...åtminstone inte då, det tog ett par år till...


Visste ni inte förresten att DJ Der Alte Hermann vänder plattor på Klubb Bunker i Stendal på fredag?


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: tuppluren

Publicerad 2008-06-12 11:46:51

Jag håller mig till Dieter Meier. Min store förebild.

Postat av: F

Publicerad 2008-06-12 19:55:41

Hörde att även han var inbokad på Klubb Bunker. Det funkar bra just där för man hade visst en gammal DDR-reaktor i källarn, så din polare Dieter får tillräckligt med strömförsörjning till sitt gig ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela