When speaking of Swedish General Aviation
...så skrev en engelsman, now resident in Sweden, följande på ett forum häromkvällen.
Texten är en bra sammanfattning av flera av de stora problem som svenskt allmänflyg just nu brottas med. Det är en fråga om överlevnad...
General Aviation in Sweden has been at the heavy end of a real thumping of late and...it is primarily the implementation of EASA directives, guidelines and regulations which are the culprits. Of course, fuel expenses have also played a key role in this downturn, but it is the horrendous and unrelenting increase of existing fees and the introduction of new costs which are deterring existing, new and potential pilots and aircraft owners to 'call it a day', sell up or not move any further. The plan to streamline administrative expenditure by merging all transport authorities into mega agencies isn't working. On the contrary. And whereas statistics reveal the number of registered and airworthy aircraft declines, the number of civil servants employed within the agencies continues to rise. You don't need to have an MBA in maths to realize this will not work out in the longer term.
Moreover, centralized European authorities now command and throw around so much weight they can - and do - dictate whatever they wish regardless of the consequences.
All this is further exasperated by the scandalous happenings taking place in our capital city Stockholm, where we have a scenario unfolding whereby private, leisure and General aviation will be without a haven and anywhere to land or take off. Namely an airfield or airport within reach of Greater Stockholm. This is without precedent in Nordic Europe, yet all the same is happening before our very eyes. I fear the future looks quite bleak and - with only a few exceptions - the people I know from the GA community agree. You can read more about this predicament on Fred's highly recommendable Lae blog and here Stockholms flygklubb; <http://www.stockholmsflygklubb.se/>
Som sagt, well put! Och tack för rekomendationen av en viss blogg. Jag saxar uppropet "Skriv ett brev" från Stockholms flygklubbs sajt nedan, för så pass viktigt är det. Jag tog upp uppsägningarna på Bromma redan i början på året - läs om Stockholmseländet.
Ärligt talat, en rutten ek mitt i gatan jämfört med detta problem..!?
Det är hög tid att uppmärksamma våra politiker på att läget är akut, och att man inte längre kan ducka Bromma-frågan.
Vi uppmanar därför alla som ser detta att ladda hem, eventuellt redigera och därefter skicka detta brev. Skriv under med ditt namn och skicka i tre kuvert till följande adresser: Kommunstyrelsens ordförande Sten Nordin Stadshuset 105 35 Stockholm Trafikborgarrådet Ulla Hamilton Stadshuset 105 35 Stockholm Infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd Näringsdepartementet 103 33 Stockholm Du hittar brevet här: http://www.stockholmsflygklubb.se/sites/default/files/SFK_brev_november_2011.doc |
|||