Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Skyraider igen - 2

Publicerad 2010-11-04 07:41:00 i Propulärkultur,



SE-EBF, i cockpit sitter legendariske Ebbe "Lasse Kråk" Larsson. Bilden kommer även den från "The Åke Files". Just SE-EBF tilldelades för ett tag sedan ett eget inlägg.

SE-EBA, eller snarare resterna av denna Skyraider, i brandgropen på Tullinge i mitten av 70-talet. Bilden är tagen av SuperEchoChris. En annan bild på kärran, i bättre skick, finns här.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Gert

Publicerad 2010-11-04 22:58:45

Mina ögon tåras när jag läser att nån haft brandövning på en Skyraider

Postat av: F

Publicerad 2010-11-05 09:44:06

Ja du Gert, det var en annan tid...och en annan tid var i detta fallet 1974. Åtminstone hoppas jag att det var "en annan tid"........

Postat av: Stellan

Publicerad 2010-11-05 20:47:48

I går blev jag snuvad på en bok om Skyraider framför näsan på mig och här eldas det upp fullskalekärror... F, har du inget KUL att erbjuda oss?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela