Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Piper Cub SE-BFD - 2

Publicerad 2010-03-20 09:51:54 i Piper,



Piper Cub SE-BFD är numera döpt till "Miss 44" hos Trygg Racing. Just det, den warbird som jag tidigare nämnde var anskaffad är alltså en L-4. Anders Trygg skriver i ett mail:

Flygplanet vi har köpt är en gammal bekant till dig, det är Mats Johanssons Lill Cub, det är ju också en form av "warbird" ;-)

Vi har nyligen fastslagit riktlinjerna för vår framtida verksamhet och detta flygplan är en del i det projektet.
Jag kan dock inte avslöja mer än så i dagens läge.

Uppdaterat 100406 -

Från Mats Johansson inkommer info att SE-BFD inte är såld - Trygg drog sig ur affären i sista stund. Så nu finns återigen en av Sveriges absolut finaste lillcub'ar på marknaden och flygsäsongen håller på att börja. Visst är man sugen...



Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Ernest Laverdure

Publicerad 2010-03-20 11:34:30

Strålande !

Jag kan dock tänka mig att spekulationerna om diverse andra typer av "warbirds" gått i helt andra riktningar. :)

Postat av: F

Publicerad 2010-03-20 15:22:24

Så även tror jag, Laverdure



...fast helst hade jag själv velat lagt beslag på denna Cub. Men det är bara att gratta Trygg till ett gott köp :)

Postat av: jan häggström

Publicerad 2010-03-21 02:05:47

hallå

tror inte på trygg air racing,en lill-cub me 65 hästar

M V H janne

Postat av: f

Publicerad 2010-03-21 09:41:48

Well, Jan. Jag har fått mig berättat om återkommande race mellan lillcub'ar på en plats i mörka Småland i början av 60-talet. På den tiden var det snarare olika flygklubbar som möttes ;)



Klubbklassen i segelflyg har man hört talas om, men Cub-klassen i air racing?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela