Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bästa sommarlåtarna - 7

Publicerad 2009-06-19 08:22:00 i Bästa sommarlåtarna,

 
Morrissey
   First Of The Gang To Die

Sommaren 2004. Det regnade en hel del, men det fanns klara ljuspunkter. Till exempel att hänga på dåvarande stamhaket "Köket" med (likadeles 'dåvarande') Mikaela. Sedan dess - på "bara" fem år  - har en hel del (regn)vatten runnit under broarna, eller hur man ska uttrycka det.

And he stole from the rich and the poor
and the not very rich and the very poor
and he stole all hearts away...

Gatuvåld alltså - också en viss koppling, om än otrevlig, till midsommarfirande...

Kommer ihåg att det diskuterades en del Morrisey vid 40-årsskivan i Lund för en vecka sedan - "vi förstå-sig-påare" har alla åsikter. Jag var väl den som hade minst åsikter i detta fallet, men jag gillar bra popmusik...och jag gillar att lägga på en flintastek på grillen. Med andra ord, jag lyssnade en hel del på The Smiths när jag var tonåring, men för den skull lyckades inte Steven Patrick Morrissey övertyga mig om allt (elände). Jag lämnade därför mina underarmar intakta, utan några djupare skärsår, och tyckte även fortsättningsvis att Korv Stroganoff är gott, enkelt samt billigt att tillaga. Är man bondson så är man, min andra mamma heter Scan... 


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela