Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Reservoir Hits

Publicerad 2008-03-27 11:02:00 i Musik - 70-tal, musik,


George Baker Selection   Little Green Bag 

.... is a 1969 song written by Jan Visser and Hans Bouwens and recorded by the George Baker Selection at the Dutch band's own cost.

Varför får jag känslan av att set i klippet ovan är i en svensk tidig pizzeria? Att det Nina Lizell som häller upp vinet? Gissar att det antingen Lasse Hallström eller Torbjörn Axelman som är med bakom kameran?
 

Stealers Wheel   Stuck In The Middle With You

"Joe Egan and Gerry Rafferty were a duo known as Stealers Wheel when they recorded this Dylanesque, pop, bubble-gum favorite from April 1974, that reached up to number five, as K-Billy's Super Sounds of the Seventies continues."




Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2008-04-01 14:30:01

Stuck in the middle with you ja, har svårt att inte tänka på fisk-scenen ur Nile City när jag hör den...

http://www.youtube.com/watch?v=Fynx8ZCBXTo

Postat av: F

Publicerad 2008-04-01 16:06:50

Hee... men Daniel, det är då du ska "dra öronen åt dig" ;)

www.youtube.com/watch?v=awMQC0-6RTM

Postat av: Daniel

Publicerad 2008-04-02 11:26:32

Haha, jag antar att min Nile City-kantade barndom gör sig påmind här...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela