Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Clark Olofsson som engelsk mjukpopstjärna

Publicerad 2008-03-25 12:00:45 i musik,

När hela Sverige trodde att han höll på med studier på journalisthögskolan under sina återkommande permisar från fängelset - men  var faktiskt Clark Olofsson mitt uppe i en helt annan karriär...



Klicka igång klippet. Här är Clark lite Girl Crazy tillsammans med Hot Chocolate-kompisen Errol Brown med flera. Ja, just det! Han lurade den svenska kriminalvården rätt rejält  (tidpunkt i detta dokumenterade fall : mars/april 1982).

Det kan var kul för dig som skaffat Dogge Doggelitos senaste album Superclassico (som släpptes i november förra året) att veta just detta: Sveriges mest ökände Bad Boy har ju alltså som synes sedan länge känningar i musikbranschen, dessutom långt utanför landets gränser. Detta sagt för att Clark gör en insats i slutet av spår fyra på Superclassico. Låten heter just Bad Boy...

Olofsson
- Ni skulle bara veta....

Jag saknar denna låt i TT/DNs uppräkning av Daniel Demuyncks - som han heter nu - karrär.

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: puttekock

Publicerad 2008-03-25 15:18:23

Helt underbart ! Fast det hade varit ännu bättre om man som jag gjorde; läste rubriken lite för fort och det blev "mjukporrstjärna". Ynfff på dej Clark ( som numera är "lugn i sinnet och själen") och fullt återställd till livet här ute.

Postat av: F

Publicerad 2008-03-25 15:38:09

Well, Putte...vi kan ju säga såhär: Tanken har föresvävat mig att så kanske skulle ske -
The Noble Art of rubbesättning ;)

Men visst är Clark fin i sin roll som "mjukpopstjärna"? Hans dans-moves ligger inte långt ifrån nästa stora svenska bov med stjärnstatus: Christer Pettersson.

Postat av: anders

Publicerad 2008-03-25 15:48:01

Skönt att se att det inte bara var jag som läste mjukporrstjärna!

http://www.youtube.com/watch?v=3b9fyyIQJhE

Jobbade tidigare på ett bolag som låg i Rotebro, man kunde se loftgången där Chrille bodde från kontoret. *Jeeez* var rädd man var de gånger man ställde bilen för att ta pendeln in mot stan.

Förresten, om det någonsin skulle bli en långfilm om honom, så är väl Per Morberg redan castad och klar.

Postat av: F

Publicerad 2008-03-25 18:46:02

Jag tycker ingredienserna engelsk mjukporr och Chrille Pettersson är perfekt för en k(r)ille som Pelle Moberg - se här när han är på casting för den rullen:

www.youtube.com/watch?v=zm-Ojvha-Ac

Postat av: Farbror Sid

Publicerad 2008-03-25 21:18:19

http://farbror-sid.blogspot.com/2007/11/jump-suits_27.html
Så var han fotomodell i USA 1976 strax innan han blev gripen på Herrljunga stadshotell där han satt och intog en kaffe... Clark, en man med många strängar...

Postat av: F

Publicerad 2008-03-25 21:28:08

Frågan är om han satt på Herrljunga statt i just denna jump suit...och om den var rak- eller tvärranding?

En liten "Jag mötte Lassie": Min mojja åkte samma gotlandsfärja som den unge Clark 1966 - då var han "on the run" efter ett polismord...

Postat av: RonnyBGoode

Publicerad 2008-04-04 11:15:52

Underbart inslag! En annan höjdare i branschen, Chrille P, jobbade i köket på gamla Kungsgården innan han plötsligt blev superkändis. Jag glömmer aldrig när "kåkkatten" hade fött ungar i cornflakeslådan en morgon och Chrille hade frukosttjänst. Men han bara bäddade åt den nya kattfamiljen på köksgolvet och ställde sedan ut lådan med cornflakes i matsalen som om inget hade hänt. Tror inte att hans kamrater märkte någon skillnad...
OK om jag länkar till din blogg?

Postat av: F

Publicerad 2008-04-04 11:34:15

Ja men visst!! Kör hårt :)

Jag häktar upp din URL även bland mina länkar.

Chrille P är saknad...i brist på Achbergers debattprogram hade det varit skoj att sett honom i aktion, t ex under moderatskap av Stina Dabrowski.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela