Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Belgien 1982

Publicerad 2008-03-06 14:40:00 i Musik - 80-tal,

Det katastrofmässiga läppsynket må vara förlåtet...

Stella  Si tu aimes ma musique   ...komplett med Ulf Elfvings introduktion till preview'n till Harrogate '82.


Några påpekanden - Uffe säger... 


- "Mess" kallar sig Lissie och Fritte...

Ja, vad gör Lissie å Fritte nuförtiden?


- "schlagertävlandet".

Sorry, rätt uttryck är "melodifestivalstävlandet". Redan 1982 kunde man alltså inte säga detta rätt och nu får vi lida för det: Schlagerfestival före 1974, melodifestival 1974 och efterföljande år. En schlager sjöngs till exempel av Ulla Billquist på 40-talet, inte av Carola. Punkt.


- att man ska se upp för rävhonor i fältet.

Attans att det har gått 26 år nu, annars hade jag haft korpisarna vidöppna...


- att Kjell Lönnå inte kunde ha sagt det bättre.

...
apropå låttiteln. Lite kul då Elfving och Lönnå delar frissyr - jag undrar vad titeln är på den? Ett förslag är Bobbymössa, en kalufs som lär vara klassad såsom fullständigt orkansäker.


Uppdatering -

Anders är störtskön. Detta inlägget hann inte ligga ute mer än någon minut innan han påminde mig om Belgien 1980:

A säger:

ingenting slår i alla fall Telex - Eurovision


Lae säger:
också belgiskt har jag för mig


A säger:

jäpp


Lae säger:
fast här, i 82:an, finns det ju i alla fall en låt i botten


A säger:

Också sant. Men inget Moog System IIIC!


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: anders

Publicerad 2008-03-06 19:43:40

Läskigt vad lika frisyrer Uffepuffe och Stella hade.
Om du är nykter på söndag så man kan bjuda på en ddammsugare på barkarby. Vete sjutton om det blir ESD dock, fältet ser ut som en vattenpoloplan.

Postat av: F

Publicerad 2008-03-06 19:49:23

Ok, borde ha nyktrat till tills dess, men frågan är om jag hinner ut till ESKoBar på söndag. Lite pyssel nere i stan o sedan rullar det söderöver igen på em...men orkas det åka lite längre innåt byn så kanske det kan "åtgärdas"? :)

Postat av: anders

Publicerad 2008-03-06 19:59:26

Får rainchecka helt enkelt (i dubbel bemärkelse).

Postat av: F

Publicerad 2008-03-06 20:39:33

Gört! Jag ska se om jag iaf i år kan ta silverbaddaren i lera...i klädsim. Sånt hör flygfält o potatisåkrar till denna årstid...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela