Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Tango Fox - 6

Publicerad 2008-06-14 12:17:14 i Saab Safir, Saab Safir Tango Fox,



Där står hon, guleböjen. Sandsäckar istället för motor, något som håller henne något så när på rätt köl. Hur går det i motorfrågan?

Sedan sist har vi fått veta från motorverkstaden i Belgien att det var korrosion på vevaxeln, den är därför skickad till USA. Frågan är om den kommer tillbaka - vill det sig illa så dömer de ut den. Men det finns andra alternativ, om så skulle ske. Det trista är att det svårt att få något grepp om hur länge guleböjen, a.k.a tyskungen, ska stå på backen. Hennes öde att bli årets hangardrottning verkar predestinerat, eller?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Kenneth G

Publicerad 2008-06-15 16:47:11

Sandsäckar och flygplan.......

När jag segelflög på 70-talet, så fick en kompis alltid ha med sig en "egen" sandsäck för att han skulle kunna flyga EK i Bergfalke. Suck, tänk då på en annan som redan bär på en "invärtes". Fick höra en spydig kommentar från hustrun häromkvällen, när traktens ULtra-Nisse kom puttrande i den stilla sommarkvällen.

- Tänk om man hade fått sitta där uppe med honom! sa jag med fuktade ögon.

- Jag har hört att han har en maxvikt för

passagerare och den vet jag med säkerhet att du har passerat med råge.

Det är tur att man känt henne så pass länge att man inte gör en anmälan till polisen för ärekränkning ;-)

En idé för att undvika denna typ av kommentarer, är att jag tömmer ur "sandsäcken" jag bär på. Det borde ju inte vara så svårt för en flygdåre som jag, om jag som mål sätter att jag ska göra en/flera flygning/ar med ULtra-Nisse en stilla och vacker sommarkväll.

/K

Postat av: F

Publicerad 2008-06-15 20:15:19

Hmmm ... tycker ändå att du ska ta upp detta med "vikt och balans" med frugan. Det gäller ju att ligga inom "vissa toleranser" ju ;)



Postat av: Trygve

Publicerad 2008-06-16 13:00:29

Synd at det ble problemer så snart etter at flyet ble hentet "hjem". Best of luck...

Postat av: F

Publicerad 2008-06-16 13:37:04

Jo det är typiskt, Trygve. Men det är frågan om ett gammalt flygplan ... och då får man vara beredd på "dylika komplikationer". Det hör till.



Sedan ska man vara glad att det gick så bra som det gick när lagret gav upp och Micke fick nödlanda...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela