Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Skump-Olga - 2

Publicerad 2008-01-18 09:18:00 i Piper, Propulärkultur,

I maj 2006 förärades denna Malibu Mirage en kortblogg, nu är det dags igen.

SE-KCN ESGJ 080117
Piper PA-46-350P Malibu Mirage SE-KCN. Bild: Lima November K-strand.

Fick igår denna mms-bild på kärran, som synes den fått en ny spray. Borta är den vinröda färgen som den hade när den även bar det stolta namnet Skump-Olga på fenan. Att skaka eller skumpa? Hmm, det blir ju vad som på engelska uttrycks to rock:

Så nu när denna Malibu blivit blå
på fenan det kanske
Rock-Olga det borde stå

What you've done to me
...ältade Olga på sin tid - "inte ett skit" svarar jag, så jag tycker att vi lämnar henne därhän...


Jag känner allt mer av ett skriande behov av ett "årsmöte" i Hall & Oats svenska fan club, så Krisper/Krydden och Sprafen/Pelle - nu går kallelse ut! Vi är blåögda, åtminstone på det sättet...det "rätta" sättet! Att det är hög tid för "årsmöte" blev jag varse igår när jag hittade Kiss on my list  - en USA-etta från april 1981 - i en skapligt uthärdlig version på youtube.


Fredag idag, helgen är här, jobben är snart inlämnade - sen kan man pusta ut. Tänkt från början var att man skulle varit i Stockholm torsdag/fredag och fortsatt därifrån till Götet för att vara där över helgen. Nu blev det inte så av diverse anledningar och imorgon drar det visst ihop sig till oväder. Om prognosen stämmer det vill säga, så kanske det var lika bra..att man inte kom iväg (?). Fast jag tror i ärlighetens namn att det värsta "ovädret" har passerat...


Currently Spinning:

Hole  Malibu

Elvis Costello   (I Dont Want To Go To) Chelsea

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2008-01-18 14:36:05

Schnyggt!

Jag har hört talas om att en jäkligt duktig fotograf fotograferat kärran innan den målades om så man kan se skillnaden:
http://www.airliners.net/open.file/0566062/L/

;)

Postat av: F

Publicerad 2008-01-18 15:44:06

Å tusan. Ack, "forna" tiders Bromma - när det var smäckat på "norra"...

Postat av: Sprafen

Publicerad 2008-01-19 18:00:31

Blue eyed soul möte - var, när? Sign me up

Postat av: F

Publicerad 2008-01-19 18:10:09

Här? Säg till när du är i faggorna :)

Eller...jag är öppen för förslag, var o när etc :D

Postat av: Sprafen

Publicerad 2008-01-20 14:07:39

Aight - jag tar med Hipsaway och Timex Social Club tolvorna nästa gång jag kommer till oaklake

Postat av: F

Publicerad 2008-01-20 14:23:08

Gört!! säger bara det!

Timex Social Club! ett namn som jag inte tänkt på...decenier...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela