Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Claudine på ingång

Publicerad 2007-07-20 13:34:00 i Hemmafältet, Propulärkultur,

Strax ska jag möta upp familjen som anländer till ESMC ombord på flygplanet, "Claudine", på bilden (som för övrigt är tagen på ESMC för tre år sedan). Läge för en del flygsnack, "U bet". Flygplanstyp? Ja, vad tror ni? 
 
Fredag idag - ledigt och skönt, så vad händer? Tja, jag är bjuden på inflyttningsfest ikväll..och eventuellt ska jag åka till Göteborg imorgon. Eller så händer helt enkelt ingenting. Det är också ett alternativ.

Edit. ...och ett par bilder på Claudines avgång lite innan klockan 18. Nämnde jag inte flygplantyp? En Max Holste M.H.1521M "Broussard".
BrousardMH

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Matsen

Publicerad 2007-07-21 10:10:21

Jag vet, men säger inget...
Detta är väl en utländsk-registrerad maskin? Engelsk/fransk?
Var håller den svenska hus nu? Man ser den tyvärr aldrig på några flygdagar... Senast såg jag den på Malmen.
Den norska håller jag förstås koll på!

Postat av: F

Publicerad 2007-07-21 10:44:52

Detta är den svenska, SE-BMH. Nu är det lätt ;)
Baserad Malmen (Ljungstedtska skolan) o nu på sommarn på Saab.

Postat av: Trygve Johansen

Publicerad 2007-07-22 12:18:18

Antageligvis samme type som jeg fløy med fra Kjeller til Røros i går på flydagen der oppe (LN-WNB)... :-) Heron N415SA var også der som en av deltagerne. Jævla fint interiør i maskinen! Svingte også innom Hedlanda på vei sørover igjen.
Trygve

Postat av: F

Publicerad 2007-07-22 17:20:31

...och SE-BMH är systerflygplanet ex LN-WNA :)
Var Arnold så pass långt norröver med sin Heron .. då måste den för en gång skull fått logga lite tid :)

Postat av: F

Publicerad 2007-07-23 11:25:35

Trygve - kolla länken :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela