Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Baker Street - 2

Publicerad 2007-07-10 11:47:00 i Musik - 70-tal,

baker street Ingetvidaresnyggtomslagnej

I mitten av april förra året bloggade jag lite om låten Baker Street av och med Gerry Rafferty - läs gärna det inlägget om ni vill.



När man nu slösurfar, så här litegranna på sin lediga dag, hittar man också gärna de klipp som man kanske tidigare sökt efter med ljud och lykta. Så är fallet i just "detta fallet" - här ovan finner ni i alla fall nu Gerry Raffertys Baker Street.

Baker Street 2 Ser lite bättre ut...

I början av 90-talet gjordes det en cover av den SAW-kontrollerade studiokonstallationen med det mycket fyndiga namnet Undercover. Sen finns ju även Lisa Simpsons tolkning av  Baker Street, för inte tala om Foo Fighters och Waylon Jennings. Skulle tro att de två sistnämnda är tämliga onödiga och kan sorteras in under kategori "låtslakt"...

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Sparfen

Publicerad 2007-07-10 14:44:02

Det här var klurigt... den här saxofonen är ju en riktig borderlinare... jag vet inte vad jag tycker... förmodligen slår det här an på samma nerv hos mig som skaver illa på dig när du hör Chicago... Bra låt men den där saxofonen..... asch!

Postat av: F

Publicerad 2007-07-10 15:30:21

Ja, och det är ju liksom det som var litegranna "problemet" i det första inlägget ;)
Borderline .. heltklart...

Postat av: Sparfen

Publicerad 2007-07-10 16:08:48

Vi skyller på Candi Dulfer

Postat av: F

Publicerad 2007-07-10 17:01:15

haha .. eller .. va fan hette han nu; Curtis Stingers? ..nej, jag menar ju Kenny G för böveln :o

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela