Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Plyplan

Publicerad 2007-01-20 14:17:56 i Tiger Moth...och Moth,

TM

Nu kommer vintern, det snöar rätt ymning utanför. Ska strax lämna denna position för att ta mig ut till mor och far. Det är lite födelsedagsmiddag igen, denna gång med lite flygfolk. Hur som känns vintern detta år mer eller mindre onödig - har det gått så här långt kan vi väl hoppa över den? Därför, en skön sommarbild tagen på klubben för något år sedan: aaah, deHavilland! ...en De Havilland Tiger Moth under upptankning. Har förresten frågat ägaren till denna kärra om han har lust att temporärt märka om till jubileet i juni. Från 6550 till 6562. Är nog inte helt omöjligt...

Appropå Tiger Moth och 75-års jubileet i juni. Fick imorse reda på att Gunnar är borta. Världen är en fin man fattigare. När jag kom på detta med att försöka hålla ett firande av Tiger Moth i Sverige så var det han som tog tag i initativet och satte bollen i handgriplig rullning. Jag hade hoppats att han skulle vara med då, i juni, men jag hade det på känn att det nog inte skulle bli så, tyvärr...

Min indroktinering av äldste systersonen Elias har övergått i total "plyplans-fixering", alltså även från hans sida. Igår snackade han om Tunnan hela tiden. Han vet hur en Flygande Tunna ser ut, men en vanlig ordinär tunna är nog tveksamt.

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2007-01-20 14:31:26

men asså.. du kommer ju damage him for life! ^^

Postat av: F

Publicerad 2007-01-20 15:17:43

...för seeent. Se va som hände med mig, jag hade ju ingen morbror men väl en flyggalen farsa... är inte det ännu värre? :O

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela