Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Allt är rätt 1966...

Publicerad 2007-12-16 16:14:00 i Classic Racing,

Det räcker med att titta på dessa klipp för att så konstatera...




 
Bland annat ser och hör vi en Ford GT 40. Platsen är "l'autodrome Montlhéry" - en klassisk bana söder om Paris. Läs mer här.  GT 40:n användes året innan, 1965, av Ford Frankrike i 24-timmars på Le Mans.

Annars är filmen som detta klipp är hämtat ifrån inte helt okänd den heller. Om inte poletten ramlat ner än så gör den kanske det nu...


 
Jag, en romantiker? Nä, då...inte...alls...eh...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Håkan O

Publicerad 2007-12-16 21:46:46

Tänk om alla käringar fick upp farten bara man blinkar litet med helljuset.........
Helt plötsligt vandrar mina tankar till Buggatin i filmen "Brakfesten".... Det har väl något med temat Franrkrike och bilar att göra :-)

Postat av: F

Publicerad 2007-12-16 22:23:43

La Grande Bouffe! Som det stod i något filmtips på nätet:
Filminfo: Fransk-italiensk film där fyra medelålders framgångsrika män samlas för att äta ihjäl sig.

Marcello Mastroianni dör först, och "snyggast". Han är obetalbar när han kliver av sin DC-8 i början av filmen, detta med världens största parmesanost. Tror förkortningen P/O kommer från detta tillfälle ;)

Postat av: Peter Kampf

Publicerad 2010-11-03 14:57:23

Mycket vackert...man får vårkänslor.

Postat av: F

Publicerad 2010-11-03 15:33:15

He he...men faktum är, Peter, att jag vart lite inspirerad av dels en FB-kompis feed (med den nya GT 40), dels mörkret när jag anlände till min arbetsplats: Jag tyckte det påminde lite om att komma till l'autodrome Montlhéry i arla morgontimmen ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela