Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Visingsö fly in 2007 - 1

Publicerad 2007-08-03 10:44:03 i Propulärkultur,

Idag börjar fly in'et uppe på ön, det tolfte i ordningen. Lite regn har kommit här i natt, men jag hoppas att den så kallade Vätter-effekten har "räddat" Visingsö från ytterligare nederbörd. Och, i och för sig: det var inga mängder - så det gör nog egentligen ingen större skillnad. Men låt oss hoppas att det har har regnat klart nu. För öns flygfält - med platsindikatorn ESSI - har väl snarare varit ett smärre "risfält" på senare tid. 

ESSI Kartan är ärligt stulen från http://jfk.nu/.

Om jag har förstått det rätt så återöppnar man det korta stråket, 01/19, idag - man har undvikit att bruka det med "större" plan under veckan som gått och begränsat sig till UL. Det har pumpas bort en mindre sjö som varit belägen mitt på stråket. Imorgon blir vädret bra, och på söndag rent av kanon - nu kommer kanske äntligen sommaren?

Som det ser ut nu kommer jag vara på fly in'et under lördag eftermiddag, om jag åker Archer eller "järnsäng" upp tilll ESSI är ännu inte spikat. Tänkt var från början att jag skulle campat men det blir nog inte så, tyvärr.

N136US N136US.

Jag hittade precis ett videoklipp som någon som förra året fick flyga med Arnolds ena Huey-helikopter lagt upp - Bell 204 UH-1 N136US på ESSI. Appropå risfält och i Huey-sammanhang: Apocalypse Now - The Ride of the Valkyries - utan surfpartiet.


Jag fick tre kakor till kaffet idag...det är mer än ordinär fredagslyx det. Känns..bra. Ibland fungerar postverket...


Currently spinning:

The Motors   Airport

...helt fel typ av flygplats, men ändå .. den har en bra lite engelsk regnig feeling över sig. Favorit i repris, fast med ett "nytt" klipp: Berätta för mig i vilken kärra som gitarristen i Luftwaffe-uniform har anlänt i?

City Boy  What A Night

City Boy, igen. 1978, igen...

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Trygve Johansen

Publicerad 2007-08-04 00:27:53

Ahhh. I love the smell of napalm in the morning... Så dette er hva Arnold har tenkt å leke med videre når han nå skal selge Heronen.
Trygve

Postat av: F

Publicerad 2007-08-04 09:38:54

Hellu! Jodå....men är att han haft dessa två (N14MH också) Huey's igång nu här ett tag (7-8 år?), baserade i Karlsborg.
För något år sedan var han ivolverad av ett tänkt köp av ett antal ex-military Bell 21x för resale... men av olika skäl så blev det inte fullföljt...

Postat av: Sarah Nylund

Publicerad 2010-09-22 15:05:07

Tycker om det du skrivit! Mysigt att se en del fina grejer och inte endast det vanliga sakerna som man kan läsa om typ alltid. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela