Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Jim Jiddhead

Publicerad 2006-11-07 15:08:03 i Allmänt,

Jag blev en gång i tiden, håll i hatten, förväxlad med Jan Johansen. Det var utanför en skola som finns på vägen nedför den så kallade tattarnas boulevard, vilken börjar vid Konsum på Mårtenstorget och slutar vid Smålands nation i staden som heter Lund.

Jag var nyklippt. Hade gjort slut med en hästsvans som förstört större delen föregående år för mig. Tvänne yngre tjejer i ålder mellanstadium började springa efter mig med tillropet: ”Där e han! Han som vann melodifestivalen!” Up on reaching ifatt mig kommer ett autografblock fram som skulle signeras. Inte fan kom jag ihåg vad killen som vann festivalen hette. Detta var veckan efter evenemanget och hans nylle hade ännu inte blivit behäftad med ett namn i mitt trånga medvetande, så jag måste komma på något fort. Därför signerade jag det första jag kan komma på i min allmänna hjärnblödning: Jim Jiddhead.

De små tjejerna tittade lååååångt efter mig, precis som någon hade snott en massa godis av dem, och skrek: ”Det är ju feeel”..när jag fortsatte lulla hemmåt på kullerstenarna. Dags att kanske byta frissyr tänkte jag i mitt stilla sinne...

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: miss x

Publicerad 2006-11-07 23:14:56

Asssåååå! Jag bara älskar den grejjen..!
Den gamla goda tiden, då Jiddhead o Bengtzuz hade stora turné-planer, tatueringar på resp. skinhalvor o sånt, kombinerade releaser o.s.v....;)
Haaaa haaa, sällan skådad humor...;)

Postat av: F

Publicerad 2006-11-07 23:35:04

Bengtzuzing, ja ....
jodå, inte alls såå länge sedan ändå.

skådad eller skadad humor? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela