Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

PAPI was rolling stone

Publicerad 2006-05-25 13:46:06 i Allmänt,

PAPI was roling stone

Nu var rubriken relaterad till ett skämt som ska sorteras in under avdelningen flyghumor. PAPI är ett inflygningshjälpmedel, vissuellt sådant. Hjälper till att hitta rätt inflygningsvinkel till sättningspunkten på landningbanan. 

Så i ett försök att illustrera detta googlade jag på PAPI efter bilder. Inte hittade något lämpligt, nejdå, men istället denna!! Man fattar direkt: Killen går på död räkning (klockan), vinkeln har han angivet med hjälp av fingrarna och i deras förlängning även sättningspunkten. Om vi säger som så: killen är helt klart med på banan. Landnings- eller glidbanan, välj själv.

Ladies & Gents -  Chicagorapparen Papi.

Även den skönsjungande hispanic-kompositören Jon Secada har PAPI-landat. Hans efternamn låter som en  sammanskrivning av (Piper) "Seneca" och "skada" när jag tänker på det. Jon Skadad-Seneca blev så pass lyrisk över att se PAPI'n i bantröskeln så det blev en låt.

secada

Firefly'n transporterades ner till Danmark i förra veckan. Borde kanske släppa det nu, men...nej. Bli inte förvånad om det dyker upp något om detta på DN debatt om ett tag. Sedan hörde fyran av sig i förrgår också. Blir det något...så blir det något...

Annars ser jag fram emot nästa vecka. Peter avser sticka från Old Warden med sin Miles Falcon och rendevouz med ett par kompisar i Stauning i Danmark på onsdag. Sedan fortsätter tre flygplan av märket Miles nordöst under torsdag/fredag med slutdestination fly in'et på Barkarby. Vi laddar för ett bord på Ruby på fredagkväll. Sedan vet ingen vad som kan hända. Halvtolv på lördag ska jag hursomhelst vara ankare i en jury som ska dela ut ett pris på fly in'et. Men det har gjort förr, så det ser jag inte som ett problem - tvärtom!

Att engelska Timebox också hade gjort Beggin' var nytt för mig. Orginalet kände jag till, det gjordes av The Four Seasons 1967. Timebox följde med en cover året efter - tack till P3 för info't. 2003 gjorde Magnus Carlsson  Beggin' på svenska: Jag ber dig

begin

Somliga fattar, somliga fattar antagligen inte...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: bonita

Publicerad 2006-05-27 22:44:18

ha ha ha! vilka bilder , wohoa ;) det är latino som gäller för dig nu HA HA kram! hoppas du haft en trevlig helg

Postat av: Fred

Publicerad 2006-05-28 09:58:38

tänk va "bildad" jag är!? ;O
jodå, helgen har varit hur trevlig som helst... nästan så jag inte orkar med den t o m ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela