Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Sjukt läge - fortsättning

Publicerad 2006-03-28 20:59:44 i Allmänt,

Sov tolv timmar under fyra lager iklädd tre tröjor - och jag frös. Att gå till jobbet idag var inte att tänka på, vid halvelvasnåret ringde telefonen och det var dags att ta sig lite i kragen. Aptit är det också dåligt med, har precis lyckats peta i mig lite mat. Det kändes "smaklöst".

Verkar att gå som jag befarat med Firefly. Fick i förmiddags ett mail från museichefen där han till största delen hade klistrat in texten från det dokument som är "kvittot" för beslutet. Inget nämns om överväganden om flygplanstypens historiska värde i Sverige visavi deponering av det sista exemplaret utomlands. Efter det jag vidarebefodrat  hans mail med egna kommentarer inom styrelsen kom ganska omgående ett svar från ordföranden. Han bad att vi (i det här fallet indirekt riktat mot mig) ska avstå från vidare aktioner i avvaktan på styrelsemötet nu i helgen.

För att återuppta ett tema - amerikanska skådisar med flygintresse - sprang jag på en nyhet rörande Tom Cruise. Han har äntligen fått börja flyga sin P-51D Mustang "Montana Miss" som han ägt i snart fem år. Det har varit lite si och så då han tydligen är direkt ansvarig för ett 50-tal personers försörjning och inflygningen har fått ta omvägen via en domstol. Så typiskt US of A.

montana

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: ajja

Publicerad 2006-03-29 11:18:14

Krya på dig..

Postat av: Fred

Publicerad 2006-03-29 13:57:10

tackar!! det känns redan bättre :)

Postat av: Mophe

Publicerad 2006-03-29 15:59:51

Vetenskapens värld i kväll, 21.30: Om den första överljudflygningen.

Postat av: Fred

Publicerad 2006-03-29 16:26:18

..eller snarare handlar det om han som gjorde det. Säger man Charles Yeager så vet man inte vem man snckar om i flygvärlden. Säger man Chuck Yeager fattar alla! Bara så du vet - detta är ingen blygsam människa. Han är världens bästa pilot genom tiderna .. och det vet han ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela