ESMC 241103

En glad överraskning i höstblåsten var under söndagen ett besök av två Super Cubar på hemmafältet Ränneslätt (ESMC). SE-IKO och SE-XSV är bägge hemmahörande på Håtunaholm och var nu på väg hem efter några dagar i Skåne.
Då passar det fint att landa i Eksjö på vägen hem. Allra helst när blåsten gör att det exentligen går snabbare att ta bilen. Håkan Wijkander har varit här tidigare med sin SE-XSV, men det var första gången som Hugo och Stefan Sandberg landade här med sin Piper PA-18 Super Cub 95 SE-IKO.
Stefan har på Håtuna renoverat SE-IKO, ett arbete som tagit flera år i anspråk och blev klart i början av förra året.
Då passar det fint att landa i Eksjö på vägen hem. Allra helst när blåsten gör att det exentligen går snabbare att ta bilen. Håkan Wijkander har varit här tidigare med sin SE-XSV, men det var första gången som Hugo och Stefan Sandberg landade här med sin Piper PA-18 Super Cub 95 SE-IKO.
Stefan har på Håtuna renoverat SE-IKO, ett arbete som tagit flera år i anspråk och blev klart i början av förra året.

Fast när jag tänker efter, så har även SE-IKO varit här förut. Men det är närmare 40 år sedan och på den tiden var det Arnold Nilsson t/a Arnold Air som ägde Cuben. SE-IKO var en av tre Piper L-18 (amerikansk militärbeteckning) som han importerade början av 80-talet. Två från Danmark, SE-IMF och SE-IMG, samt denna, SE-IKO, från Norge.
