Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bloggen 12 år idag

Publicerad 2017-10-10 11:12:00 i Allmänt,

 
Jaha, så var vi åter framme vid den 10 oktober, det som är bloggens födelsedag. Svårt att inse att det faktiskt har gått hela tolv år nu. Och att bloggen fortfarande lever. Knappast något jag skulle kunnat föreställa mig då, 2005. Men nu är vi tydligen där...

Brukar denna dag varje år säga något om hur jag tänker, känner och lite allmänt resonerar runt det här med bloggandet. I grund och botten har väl inställningen inte förändrats; det ska helst publiceras något på daglig basis. Men det ska erkännas att jag släpper efter vad det gäller den biten allt mer. 2017 har hittills verkligen inte varit "mitt år". Kanske inte märks speciellt mycket på bloggen, men det har varit rätt tungt. När man är dämpad finns det inte ork som annars och bloggen kommer mer och mer ur fokus. Det som kanske var roligt innan kan snarare bli en belastning. Därför prioriteras bloggen ner. Kanske tar det sig igen, kanske inte. Vi får se.



Med det sagt så måste jag ändå konstatera att jag i och med bloggen har en plattform som kan användas för till exempel FlygSveriges bästa. Den är på sitt lilla vis så att säga etablerad och det vore oklokt att inte hålla fast vid denna eventuella styrka. Bara så ni vet.
 
Som konstaterat för flera år sedan så lever bloggens egna facebooksida ett eget liv. Det är lättare att med små medel vara aktiv där - räcker med att dela vidare intressanta inlägg som jag tycker behöver synas. Om du inte redan gjort det, gilla och följ Lae - inte bara en stad på Nya Guinea på facebook!



Försöker fortsätta att rensa ut i bloggskafferiet. Antal inlägg där är nu nere i cirka 80, tidigare var det över 120. Flera har publicerats i halvfärdigt skick, men även många har slängts. Vill ha ner antalet ytterligare.

Sedan starten den 10 oktober 2005 har 3995 stycken inlägg publicerats, varav 294 under det senaste året. Grattis bloggen! Vi får se vad - och om? - som publiceras den 10 oktober 2018?

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Björn

Publicerad 2017-10-10 20:20:56

Gott nytt år!

Postat av: Birger

Publicerad 2017-10-11 09:35:39

...och nu väntar de besvärliga tonåren ;-)

Postat av: Trygve

Publicerad 2017-10-18 13:09:37

Fortsatt ikke Facebook deltaker, men går alltid innom bloggen for å lese dine innlegg. Glad for at du fremdeles har "driven" til å holde på. Forsvinner denne er det vel snart bare rosablogger igjen, og det er ikke bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela