Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Lost & found MFI - 7

Publicerad 2017-02-23 17:00:00 i Biafra, MFI,

 
Idag passar det bra att lägga ut några bilder från det pågående restaueringsarbetet av en MFI-9B som är en Biafraveteran. Detta sagt med tanke på att SVT2 ikväll klockan 20.00 sänder dokumentären Spökflygaren - Carl Gustaf von Rosen.

Överst ser vi kroppens undersida i primer. Man har tidigare plockat isär flygplanet för en fullständig genomgång och det har bland annat dokumenterats ett tidigare kamouflage samt fler skotthål.

För mer bakgrund, se dessa inlägg; Lost & found MFI - 1, Lost & found MFI - 2, Lost & found MFI - 3, Lost & found MFI - 4 och Lost & found MFI - 5 och Lost & found MFI - 6.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jörgensen

Publicerad 2017-04-26 15:52:10

Hej, tack för intressant blogg. Jag vill gärna komma i kontakt med ansvarig angående frågor kring research som jag gör om JCA och piloter som flög under Biafrakriget. Kan du vänligen kontakat mig på angiven email så kan jag förklara mer?

Postat av: Björn Virving

Publicerad 2018-02-05 16:42:41

Hej,
Jag har just läst boken Gerillapilot i Biafra av Gunnar Haglund. Det finns kanske något där att hämta om ni inte redan har gjort det.
Mvh
Björn Virving

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela