Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

ESGK 160604

Publicerad 2016-06-04 20:16:00 i Propulärkultur,

 
Här kommer det ett gäng bilder tagna vid EAA Sveriges Fly In på Falköpings flygplats (ESGK). Jag var där mellan halvtvå och fyra på eftermiddagen. Kanontrevligt! Synd att man inte kunde stanna längre...eller kommit tidigare.

 
 
Så där - nu tror jag att det får räcka med bilder. Blogg.se verkar ha problem med sin klickbarhetsfunktion vad det gäller just bilder. Vet inte om det kommer stadigvarande bli så är uselt, men för att kolla dessa bilder i större skick; vänsterklicka och välj till exempel "Öppna i ny flik".

Smålänning som jag är, så känner jag att det är "ett måste" att bädda in denna video. Följ lördagens äventyr för SE-FID och dess besättning...



Håller med i utsagan att detta är ett "jävla bra ställe att ha en träff på. Stort. Bra fält. Passar alla..." Falköping är ett perfekt val för EAA Sveriges Fly In! Platsen ligger centralt i södra Skandinavien och det finns hårdgjord- såväl som gräsbana att tillgå. Efter att haft en ambulerande tillvaro så kanske man skulle försöka låta Fly Inet hamna här på mer stadigvarande basis? Om Falbygdens flygklubb orkar (det vill säga)? I vilket fall: Ett stort tack till er!  Kolla gärna in denna artikel i Falköpings Tidning.

Hur många flygande besökare kom till slut till ESGK? 120 stycken? Fler? 


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Fredrik

Publicerad 2016-06-06 07:57:59

Hej

Det kom 117 flygplan. Klubben är mycket positivt inställda till att ha träffen även nästa år.

Fredrik Strömberg
Falbygdens FK

Svar: Tack Fredrik! Strålande! Sånt gillar jag att höra.
Lazerjesus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela