Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

LEL har lämnat oss

Publicerad 2016-07-10 19:40:00 i Allmänt,

 
Läste precis Matsens inlägg på flyghistoriskt forum där han berättade att Lars E Lundin hade gått bort den 6 juli.

Lasse och jag hade rätt mycket kontakt under 90-talet, han var i mångt och mycket min mentor vad det gäller flyg och flyghistoria. Var alltid hjälpsam och hade ett stort hjärta. Man har genom åren fått många brev undertecknade med signaturen LEL, vilken rätt ofta för övrigt även setts här på bloggen. Förresten hade nog inte denna blogg sett ut som den gör om det inte vore för LEL, för jag hade nog inte varit riktigt samme Lae ifall jag inte lärt känna honom.
 
På senare år har kontakten med LEL dock blivit mer sporadisk, mest på grund av mig. Så idag känns det rätt tungt.

Man kan fundera på hur många böcker och artiklar etc som Lasse bidragit till...förutom de han själv producerade. Det handlar om mängder...
 
Blue Skies, Lasse. Och tack.
 
Bilderna: Överst ser vi Lasse med kamerorna i högsta hugg på hemmafältet i Västervik sommaren 1999. Nedan i Hamburg 1958. Han skulle ha fyllt 76 år den 24 november.


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela