The Battle Of Bromma - 43
Tidigt i artikeln - se hela här - nämns statens avkastningskrav på Swedavia...
Swedavia är i praktiken ett monopolföretag - allra helst vad det gäller flygplatser i Stockholmsområdet - och såsom verkande i ett luddigt gränsland mellan statligt verk och statligt bolag, har man rätt stora tankar om sig själv. Man har ett rätt omfattande Code of Conduct-dokument för sina leverantörer. I inledningen står det bland annat:
Det är en självklarhet att vi följer lagar, förordningar, internationella konventioner, avtal och överenskommelser som berör vår verksamhet.
"Högtflygande målsättningar" snackas det om i rubriken till annonsartikeln högst upp i detta inlägg. Hå hå jaja, moraliskt sätt har Swedavia snarare istället grävt ner sig långt under Bromma flygplats kontaminerade lermassor.
Swedavia - svenskt flygs fiende nummer 1! Återigen är detta faktum tydliggjort.
Innan vi slutar för idag så ska det naturligtvis påpekas att Malmö Aviation inte längre eftersträvar att vara först ut med Bombardier CS 300/CS 100, utan man önskar omförhandla leveranspositionerna. Denna nyhet dök upp i slutet av förra veckan och lite tidigare hade det tillkännagetts att Stockholms stad vill ta bort bullertaket för flygplatser i Stockholm (läs Bromma). Relaterat eller ej? Tja, vad ska man tro...