Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bloggen fyller 9 år

Publicerad 2014-10-09 11:00:00 i Allmänt,

 
Time flies - bloggen fyller nio år! Känns ganska märkligt att man hållit på och hållit liv i denna "strömning i cybervärlden" så pass länge. Skulle jag vetat det när jag började i oktober 2005 hade jag varit lindrigt sagt förvånad.

Till dags dato har man publicerat 3079 stycken inlägg - det känns rätt otroligt! Okej, somliga har varit rätt omfattande texter, många lite mindre diton, åtskilliga bara en bild. Jag har försökt att upprätthålla en takt av ett inlägg per dag, fast det där måste styras ändå av tid och lust. Därför blir det ofta så att någon dag i veckan förekommer det ingen aktivitet här från min sida. Dock händer det i stort sett varje dag saker på bloggens facebooksida, ge den ditt "gilla" om du inte gjort det tidigare.

Det som har varit klart drivande för bloggen det senaste året är The Battle Of Bromma. Jag har säkert tappat flera läsare på grund av detta engagemang, men kanske även fått andra att hitta hit (?). Klart är att jag känt att inläggen har gjort nytta i debatten. Efter valet har jag valt att ligga lite lågt, men det är bara tillfälligt. Det finns även flera - ska vi kalla dem "synnergieffekter"? - i engagemanget runt Bromma. Det handlar om svenskt allmänflyg och dess framtid...ja, hur ska det gå för "Flygsverige"? För det är ju precis det handlar om, gräsrötterna, förutsättningen för allt det andra. Hur ska vi jobba med "Flygfrämjandet"? Lite uppenbart, men ändå kryptiskt - detta är saker som jag avser återkomma till.


På sätt och vis är det en resa som bloggen gjort genom tiden...och fortsatt gör. Eller om det är en del av mig till och med? För det ska sägas, ibland läggs det ner lite mer än vad som kanske skulle anses som skäligen "normalt". Men vem är normal? Egentligen?

Hursom helst, välkomna att fortsätta vara med på denna resan. Om ett år fyller lae.blogg.se tio år, förhoppningsvis i alla fall. Vill också passa på detta tillfälle att tacka de av er som bidragit till "bloggeriet". Massa tack, ni vet vilka ni är...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Viggen

Publicerad 2014-10-09 15:11:54

Då får man gratulera på födelsedagen då. :)

Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag hittade
hit men det var troligen i samband med att jag
såg Håtuna Harvard på Ekeby veterandag för några
år sedan och då jag började forska lite om
vad det var för ett plan.

Jag har ett svagt minne av att jag såg länken
till denna blogg hos den blogg som handlar
om Startbilen på Aeroseum i Göteborg.

Postat av: Weiron

Publicerad 2014-10-09 19:44:30

Efter långvarig bortvaro som "kommentator" på denna fantastiska flygblogg vill jag trots allt sälla mig till gratulanterna på bloggens 9-årsdag...(!)

Postat av: Andreas

Publicerad 2014-10-09 21:59:25

Stort Grattis.
Har läst på bloggen sedan 2007 (tror jag eller mjöligen 2006).

Väldigt välskrivna artiklar och bra bildmateriel plus en trevlig atmosfär för att inte tala om nostalgifaktorn då man finner bilder från Bromma norra parkeringen från 70 och 80-talet som du delgett oss andra.

Kort sagt; suveränt.

Postat av: Johan

Publicerad 2014-10-09 22:11:56

Grattis och stort tack för intressanta, härligt nostalgiska och läsvärda inlägg! Ser fram mot mera..

Postat av: Henry Wedberg

Publicerad 2014-10-09 22:43:37

Grattis!
Och tack för intressant och MÅNGSIDIG bevakning av flygvärlden. Tror alla kan finna sina speciella intressen tillgodosedda, t ex vi som gillar gulmålade flygtyg, gärna med V12:or som drivkraft... Men det är med viss förstämning man följt de skumma turerna och politiska rävspelet kring Bromma. Men - bloggen är alltid intressant! Dagens höjdpunkt!

Postat av: Trygve

Publicerad 2014-10-11 06:15:46

Grattis!

Ser frem til 3079 nye inlegg.

Keep it coming!

Postat av: Steffo

Publicerad 2014-10-11 09:50:42

Jag kan ha fel men jag tror att det första jag läste på din blogg var ett inlägg om en avlägset bekant till dig som omkommit i Irak. Gillade balansen mellan personligt och intresset för flyg. Tyvärr hamnade inte sidan bland mina favoriter utan jag fick leta ett bra tag för att hitta tillbaka. Din blogg ligger nu bland mina favoriter och lär där förbli. Tack för många timmar av intressant läsning och grattis på dagen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela