Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Messerschmitt

Publicerad 2010-10-13 18:14:33

Näe, ingen av dom där messerschmittarna är jag.

Postat av: F

Publicerad 2010-10-13 21:05:18

haha Nä Messerchmitt, ingen av dessa 109orna tror jag heller är ihoplimmade av dig :)

Postat av: Pelle Erixon

Publicerad 2010-10-13 21:08:57

Gokväll Alla Glada,



Jo, skoj att få se lite gammla synder...

Fick faktiskt ett ex av denna gamla PILOT av en kollega för nåt år sen när han städade ur vinden: Inget vidare bra bygge så, men jag var stolt med den AIRFIX 1:24 jag knåpat ihop & tyckte att man får väl ivarje fall börja med SM ;-)



Med Nostalgiska Plastbyggar-hälsningar !

Postat av: Kent Andersson

Publicerad 2010-10-14 20:49:07

Messerchmitten längst upp till höger är mitt mästerverk. Inköpt på hobbyaffären Sahlgards i Eksjö på 70-talet. Var väldigt nöjd med mitt arbete.

Tog även med den till Ljunggrens fotoaffär i Eksjö, för en bild. Pilot var en kanontidning, missade inte ett nummer under ett antal år. Blev väldigt

överraskad när dom tog in min bild i tidningen.

Något SM-guld blev det dock inte. Kul att ni hittade

bilden och tidningen. /Kent

Postat av: F

Publicerad 2010-10-14 23:16:15

Pär och Kent har nu berättat om sina modeller av Messerchmitt Bf 109 Emil. Underbart!

Jag tyckte att detta sammanträffande med deras alster, med på samma sida i gamla blaskan Pilot, och att bloggisten känner dem båda, helt enkelt var för bra för att passera "okommenterat" :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela