Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

MFI-9B SE-EFR

Publicerad 2010-03-17 19:29:47 i MFI,



Det kom ett mail från en herr M:

Jag tycker det är dax med lite MFI på din trevliga blogg. Inte bara demonterade Safirer mm, btw heter det numera Spyker Safir??
 
Bifogar lite bilder från mitt besök i Fredrik Pehrsons bygglokal och hans MFI-9-renovering. Det är SE-EFR, no 29 som efter många års stillestånd åter börjar glänsa.
 
Bilden invändigt i kroppen visar att vänstersidan och översidan är bytta efter ett tidigare haveri, plåten saknar stämpel med kvalitet och årtal/månad.



Det är fin finnish på det jobb Fredrik gör, se bara det vackert svarta luftintaget.


Hoppas detta kan inspirera till lite "vettigt" flygsnack på bloggen :-)

Ja, vi får väl se. Avrundar med en bild på SE-EFR tagen för 24 år sedan. Platsen är Hagshult och det var just därifrån som Fredrik hämtade sin MFI för något år sedan.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Gert

Publicerad 2010-03-18 14:56:23

Lill-Miffen är en kul kärra, jag lyckades flyga in mig på modellen på åttiotalet, när det fanns ett gäng på Säve. Man blir lite nostalgisk, och detta är nog enda kärran jag flugit, där jag vek kartan innan jag satte mig på "flightdeck", haha

Postat av: Mr.Lin Light

Publicerad 2010-05-14 19:42:33

Live in Holland, Michigan (USA)I have an MFI-9HB project. I need addition information to help in re-building the plane.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela