Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Med Cesar Tore på Bromma

Publicerad 2010-03-24 20:05:00 i Familjealbumet, Piper, Propulärkultur,



Piper PA-28 Cherokee 180B SE-ECT har landat på Bromma och parkerat på "norra". De ombordvarande har klivit ut och tre poserar framför "Cesar Tore": Från vänster ser vi Filip Hegg, Leif Nätterdahl och Stig "Skräddar'n" Thörnell.



Bengan står bakom kameran och efter ha konsulterat hans flygdagböcker fick vi fram datumet; den 18 maj 1974.

Tror bestämt att Leif var nere på Bromma häromdagen, fast med en kärra med ett gäng fler stolar...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: ©

Publicerad 2010-03-24 21:27:33

Oj, hade aldrig känt igen "gamle" Nätterdahl om du inte skrivit att det var han!

Postat av: F

Publicerad 2010-03-25 13:25:52

Nä, det knappt man känner igen Leif, den "flygande optikern". Men så är bilden tagen för snart 36 år sedan.



Varken Hegg eller Skräddar'n är med oss längre.

Postat av: Martin

Publicerad 2010-03-25 19:34:02

En gissning, kommer kläderna från FOB ??



/M

Postat av: F

Publicerad 2010-03-25 19:40:19

Idag är mycket av konfektionen synlig på bilden kvalificerad för FOB, helt rätt Martin.



Troligen gissar jag att huvudelen av plaggen "när det begavs sig" anno 1974 var inhandlade hos Thörnell & Anderson. Fast stryk ordet 'inhandlade' i Skräddar'n fall - han var ju delägare i nämnda rörelse i ytterligare två år...

Postat av: Alex

Publicerad 2010-03-27 07:41:04

Ja det var jag och Leif som var och gästspelade lite på Bromma. Tack för att du länkade till mig, jag utökar min länklista genom att lägga till dig också.



Ha det bra!

Postat av: F

Publicerad 2010-03-27 09:39:11

Det var bara roligt och gav ju inspiration till detta inlägget. Även din blogg finns med i min länklista nu. Du hamnade högst upp :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela