Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Ernst Vilhelm Lucidor von Schinken - 1

Publicerad 2010-01-03 16:49:16 i Film och TV,



Minns ni kanske inlägget Mannen på gatan? Det var snart ett år sedan, men väntar man på något gott...

"Mitt namn är Ernst Vilhelm Lucidor Von Schinken; lebemann, vivör och degenererad gammal skvallerbytta". Bakom monokeln på den cigarrbolmande skvallerbyttan ser vi Erik Blix. 



Från Brutal-TV som sändes hösten 1991, en "televiserad avläggare" till Riskradion.

Och det kommer mer, även efter detta klippet. Håll ut - inlägget Ernst Vilhelm Lucidor von Schinken - 2 ligger i skafferiet.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Farbror Sid

Publicerad 2010-01-03 18:31:43

Tänkte på Blix, han som verkligen var i ropet en gång. Han är väl numera i radion och kör Public service och som programledare i P4 extra söndag, är väldigt bra som seriös programledare också. Ernst gick väl i radion först.

Postat av: F

Publicerad 2010-01-03 18:41:37

Stämmer, Ernst von Schinken gick i radion först - både i Riskradion och i Glädjetåget vill jag minnas. Frågan är om inte det faktiskt var snäppet bättre i radio än i TV t o m?

Postat av: Farbror Sid

Publicerad 2010-01-05 19:52:35

Jo jag tycker det... jag var lite fascinerad av rösten i radion. Blix utseende stämde inte in med den underbara rösten han fick till.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela