Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bruuthaal...Brutality...

Publicerad 2009-05-18 20:11:00 i Håtuna, Propulärkultur,



Pricken över "i" i klippet ovan är det som sägs i slutet, därav rubriken. Något som får bloggisten att dra på smilbanden så det känns ända ner i magen...
Vill ni se mer? Sök på Håtuna på youtube. Där finns Check'Er Tail förevigad med levande bilder från i lördags. Här följer mer bilder av det mer "vanliga" slaget från mitt minneskort.

                    

Vid kvart över tio på förmiddagen gjorde Bertil Gerhardt ett par vändor med Biltemas Mustang över Håtuna. Han försvann sedan söderut för tankning i Hultsfred och därefter uppvisning i Älmhult.

Sedan, vid tolvslaget, var det dags för roll out - Håkan, Niclas och Stefan ser lite laddade ut. Ridå/hangarport upp, och där stod Klemm Kl 35 SE-BGA, Der Sturtz Bomber.

    

En del intressanta markbaserade saker på hjul hade också hittat hit.

  

Fortsatta övningar och avrundning...

        

LIA skickade äver dessa (tackar!) tagna från luften.

  

Jag tror att alla involverade i arrangemanget känner sig nöja, det ska de vara också. En välförtjänt öl eller två kunde inmundigas och det hela fortsatte in i en ny grillkväll i glada vänners lag. Enligt mina sinnen var denna weekend kanske inte speciellt "Bruthaal/Brutality", snarare helt enkelt förbannat trevlig. Ibland brukar jag säga att "den som har mest intryck när han dör vinner"...och jag tog med mig hem ett knippe välbehövliga och positiva intryck denna helg i maj 2009. 

Läs mer om träffen på SFF STO site.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Ernest Laverdure

Publicerad 2009-05-18 20:17:41

Hmmm....... var det ingen Caudron Pelican där ?



Förutom avsaknadet av en Caudron så verkar det ju ha varit en fantastisk tillställning. Dessutom med bra väder.

Jag kan bara gratulera till utflykten.

Postat av: Mårten

Publicerad 2009-05-18 20:44:09

Så otroligt härlig tillställning det där ser ut att ha varit, hade gärna varit med. Och håller så sant med dig om att den som har flest intryck,vinner :)

Postat av: Messerschmitt

Publicerad 2009-05-18 20:54:46

Ja, det var trevligt.

Postat av: F

Publicerad 2009-05-19 08:17:00

Ingen Caudron Pelican...där, "denna gång" ;)



Intrycken har också - på sätt o vis - gett "uttryck". Jag har en fin "bonnabränna" :)

Postat av: Danny K

Publicerad 2009-05-19 12:41:50

...och när får man hela storyn om den beklemmande baksitslösa dalmatinern? :-)

Postat av: Messerschmitt

Publicerad 2009-05-19 13:10:48

Den är framsitslös, ju! Storyn finns redan, http://lae.blogg.se/2009/march/klemm-kl-35d-se-bga-2.html

Postat av: Bruuthaal...Brutality...

Publicerad 2009-05-19 13:43:07

Ja, se där! Kul att få sina kommentarer förevigade (visst är dom berättigade.....!!!)

Påminner om att man kanske ska hålla käft när man filmar ibland :-)



Förövrigt stort grattis till Nicke o Stefan för ett riktigt snyggt (och brutalt) bygge



//Mr Bruuthal (polare till Brutality)









Postat av: F

Publicerad 2009-05-19 13:45:48

Kunde inte sagt det bättre själv, Mr Bruuthal ;)

Postat av: Danny K

Publicerad 2009-05-19 14:33:22

Jaja, att Messerschmitt ska vara en sån besserwisser! :-) Renoveringen av -BGA har varit uppe här tidigare, men bakgrunden till valet av störtbombare har jag inte lyckats finna?



Postat av: Messerschmitt

Publicerad 2009-05-19 15:15:14

Jag har valt mitt alias med omsorg! =)

Postat av: Matsen

Publicerad 2009-05-19 16:37:12

Med en större inglasad kabin hade den kanske kunnat lura någon oinsatt för att vara en Stuka!

Postat av: stefan Sandberg

Publicerad 2009-05-19 21:54:05

Valet av färg är efter devisen man gör inte samma sak två gånger. Håkan har en svensk målad Klemm redan. Jag mailar förlagan till dig Fredric.

Postat av: F

Publicerad 2009-05-19 22:02:36

Thnx, Stefan! och bilden föranleder självklart ett inlägg som dyker upp om en inte allt för avlägsen framtid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela