Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bästa sommarlåtarna - 28

Publicerad 2009-07-31 09:56:12 i Bästa sommarlåtarna,



OMD  If You Leave
 

Sommaren 1986. Vad kommer man ihåg av den? Tja, ett solklart minne är flygdagen på Ljungbyhed i mitten av juni. Putsen på ladugården på Noris snyggades till samt vitmålades (skulle behöva in ny omgång vid det här laget). Annars var det pastell-åttiotalets peak, det konstaterar man när tittar på gamla bilder och se de kläder man bar. Och på oss killar skulle det vara långt hår i nacken, ett par-tre år tidigare hade det varit en rätt hård nack-rakning som gällt.

If You Leave var som kanske bekant med på soundtracket till Pretty In Pink, också från 1986. Och där har vi en färganknytning igen...


Tack till Emma för input.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Günther

Publicerad 2009-07-31 10:26:59

Ach so - OMD ett av mina favoritband!



Låten "electricity" som låg på Factory records comes to mind! Kommer då helt osökt att tänka på en annan favorit på Factorylabeln nämligen Joy Division. Höjdare som "She's Lost Control" och "Love Will Tear Us Apart" toppar bland mina "bästa sommarlåtar" än i dag!



Oh happy days!

Postat av: F

Publicerad 2009-07-31 11:23:59

Strålande Günther! OMD var (är) även mina favoriter, främst tiden 83-84. Det var då jag snappade upp vad de gjorde i tiden...t ex 'Enola Gay hittade man lite mer i backspegeln ;)



Joy Division ja, duger fint ... men jag är nog trots allt mer en man av "den nya ordningen" s a s ;)

Postat av: emma

Publicerad 2009-07-31 13:27:48

ååh.. pretty in pink.. typ världens bästa film!

Postat av: F

Publicerad 2009-07-31 13:39:41

hahha ... ja, du är ju den av oss som lätt sett mest film, så jag tar dig på orden där ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela