Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Trygg livin' on the Edge 540 - 2

Publicerad 2009-01-18 22:00:19 i Allmänt,



Här kommer en uppföljning till inlägget Trygg livin' on the Edge 540 . Detta med anledning att Trygg Racing idag gick ut med följande:

Den Globala finanskrisen har gjort att Trygg Racings satsning 2009 blir kraftigt reducerad, det har inte varit möjligt att säkra kostnaderna för en satsning av denna storlek, och som en följd av detta har vi blivit tvingade att sälja vårt nya flygplan. Det är med stor sorg som jag har tvingats tagit detta beslut, och jag vill rikta ett stort Tack till dom sponsorer och vänner som har hjälpt Trygg Racing genom åren som har gått.

Sverige och Svenskt sportflyg har förlorat tillfället till att för första gången få ta del av den senaste tekniken inom sportflyg, en förlust som inte minst jag beklagar.

Den närmsta tiden framåt kommer vi att besluta om hur vi kommer att agera inför 2009 och jag lovar att vi återkommer så fort vi har beslutat om hur vi går vidare.

Mvh Anders Trygg.

Trygg Racing AB.


Så för att svara på min egna fråga ställd i det förra "Edge-inlägget": Nej, N540AT kom inte till Skövde (Vad AT i den reggan står för antar jag ni fattar?). Flygplanet lastades om i Göteborgs hamn och gick vidare till Tyskland. Det kommer ändå att synas i årets upplaga av Red Bull Air Race, fast nu flugen av Matthias Dolderer.


 

Jag har bytt lite mail med Anders Trygg. Det finns annat på gång....


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela