Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Berlin 080601

Publicerad 2008-06-03 15:33:11 i Propulärkultur,



I söndags blev det ett besök på Deutsches Technikmuseum i Berlin, denna gång fick vi dock inskränka visiten med att "bara" kolla in flygavdelningen. Ska jag vara ärlig så var det betydligt mer gobitar här än jag hade föreställt mig, så man var helt klar positivt överraskad. 



Efter en middag (en helt okej schnitzel med färsk sparris) i Technikmuseums resturang, var dags för en taxifärd ut till Shönefeld (EDDB). Vi var där i god tid innan slottiden, flera timmar till och med. Varmt som i en häxkittel var det också, men vi kunde fördriva tiden med att titta på lite ILA-flyguppvisning. Frågan är om man inte till och med stod bättre till på denna sidan fältet.



Tvänne parallellbloggningar att också titta på: +35 och Har flyg någonsin varit hetare.

"November Kilot" startade EDDB 18.53 och landande ESGJ 20.57 LT. Det var skönt att komma upp lite och bli nedkyld.

Om några timmar är det dags för nästa "mission": Att bila ner till Antwerpen med en Lycoming O-435 i lasten...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: J.Backlund

Publicerad 2008-06-05 10:56:09

Själv var jag förbi på Luftwaffenmuseum och det blev under förväntan... men beror nog mycket på att jag inte är så intresserad av muséeföremål.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela