Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Hitsville: It's the same old song - 2

Publicerad 2008-12-29 20:00:06 i Musik - 60-tal,



The Four Tops   It's The Same Old Song

För ett litet tag sedan la jag ut holländska Pussycats version av denna låt - här kommer orginalet med The Four Tops. 

It's The Same Old Song "hände" den 8 juli 1965:


At 3 o' clock that afternoon, the Holland brothers and Lamont Dozier penned "It's the Same Old Song"; Duke Fakir recalled: Lamont Dozier and I were both a little tipsy and he was changing the channels on the radio. He said, 'It sounds like the same old song.' And then he said, 'Wait a minute.' So he took 'I Can't Help Myself' and reversed it using the same chord changes. By 5 P.M., The Tops had recorded the song and mixing began.

Dagen efter hade man pressat 1500 singlar och skickat ut dessa till olika radiostationer. Någon vecka senare syntes den på Billboard-listan with a bullet...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Håkan O.

Publicerad 2008-12-29 20:56:38

Nostalgi !

Jag hade nöjet att se dem här i Sverige för många år sedan. Om jag inte minns fel så var det i Linköping.

Postat av: F

Publicerad 2008-12-29 21:27:50

Glädje!

Idag är det bara Duke Fakir kvar i Four Tops "from the orginal line up". Och den legendariska första-pipan Levi Stubbs kilade vidare i oktober, R.I.P.



LPI?! är det Sveriges Motown? att det är Flytown, det vet vi ju ;)

Postat av: Farbror Sid

Publicerad 2008-12-30 22:15:12

Gott Nytt År, Fred!

Postat av: F

Publicerad 2008-12-30 22:29:48

Godaste Nya Året, Sidney!!

Postat av: Peter Larsson

Publicerad 2008-12-31 13:45:09

En av de bästa poplåtarna ever.

Postat av: J

Publicerad 2009-12-14 10:52:28

Skulle gå in och kolla gamla bilder i bloggen, och ramlade över detta inlägg..som jag inte minns från när det begav sig. Lustigt, för låten är numera en av mina största favoriter.

Jag upptäckte låten nyligen, tack vare Rod Stewart host, och i Mars är biljett inköpt för konsert med Four Tops och Temptations här i Gbg. Det kommer bli guld!



/J

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela