Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Kärlekslexikon - 2

Publicerad 2007-09-19 18:49:00 i Musik - 80-tal, musik,



Det var i november förra året som jag skrev ett inlägg om engelska ABC:s idag smått klassiska album The Lexicon of Love från 1982, detta under rubriken Kärlekslexikon. När jag nu ikväll sprang på maxiversionen av denna skivas dunderhit, The Look of Love, föranleder detta självklart ett nytt inlägg.

Så, hämta hem den här! Jämför gärna med den andra remix'en - från 1983 - som sitter "i" klippet. 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Sparfen

Publicerad 2007-09-19 20:26:05

Aaahh sicket guldörhänge! Mästaren Trevor Horn bakom spakarna! Kan rekommendera en USA remix som gjordes på singeln nr 2 från denna eminenta paltta; Poison Arrow. Det är en 12" Jazz Remix extended - samma sköna beats med med snygga loungiga tvärflöjtsintro+xylofon och tvärflöjts solo osv. Ett fynd i MP3 djungeln!

Postat av: F

Publicerad 2007-09-19 20:50:26

Ska genast ge den båda öronen!! Mange Takk!! Sånt som värmer i höstmörkret

Postat av: tupplur

Publicerad 2007-09-19 22:10:12

Jajemensan! Detta gjorde min kväll fulländad. Har du ställt dig i kö för biljetter till Human League än då?

Postat av: F

Publicerad 2007-09-19 22:23:29

Inte sant!! Och Poison Arrow (Jazz Remix) som jag fick av Sparfen var kvällens rökare i krysset, pick i "i-et"..eller vad man brukar säga - grym!
Human Leauge säger du...hmm, inte i kön. Inte än i alla fall... ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela