Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Bilder från Holmström flyg

Publicerad 2007-10-31 19:38:34 i Flygföretagande,

Utsikt över en regnig APN HLF 861022
Utsikt över en regnvåt platta i Hultsfred sent i oktober 1986. Främst syns Piper Navajo SE-IAC, längre bort Beech 200 SE-IVI.

Bytt lite email med J-O Holmström idag. Detta fick mig att rota i "bildarkivet" på jakt efter bilder på flygplan som J-O:s flygbolag använde i slutet av 80-talet. Här är några av dem jag hittat:



SE-KHL
Dornier Do 228-100 SE-KHL görs klar i Växjö inför nattpostflygning i juli 1989.

Kommentarer

Postat av: anders

Publicerad 2007-11-01 15:02:57

Otroligt vackra kort. Dessvärre är man lite miljöskadad och började fundera i termerna "vad är det för photoshop-filter på de här nu då", innan man såg när de var ifrån.

Postat av: F

Publicerad 2007-11-01 15:24:12

Nä ... dessa ser ut som de gör... visst, man skulle kunna fixa till dem i photoshop etc .. men..nej, det får vara.

Filter = damm ;)

Postat av: anders

Publicerad 2007-11-01 15:58:38

De ska inte fixas till på något sätt. De är ju helt perfekta!! :9

Postat av: Christer

Publicerad 2007-11-01 16:24:05

Härligt att se dem igen! Riktig nostalgi för en gammal Holmström-pilot!

Postat av: F

Publicerad 2007-11-01 18:27:11

Anders: I wont!

Christer: Aha...Kul att du hittat hit också :D
20 år .. o sen dryper man av nostaligi när man ser bilder som dessa :)

Postat av: Gert Böll

Publicerad 2009-01-04 00:18:46

Nu blev jag nostalgisk, jag ägde Twin Comanchen SE-GAR i slutet på åttiotalet och nåt år framåt. Den tog mig runt hela Europa i ur och skur, och finns numera i Frankrike i "mint condition" med registreringen N104TX

Postat av: F

Publicerad 2009-01-04 00:24:20

N104TX, ja. Den har man sett då och då i Visby. Ägs väl av en exil-gotländsk familj vars efternamn börjar på "A" ;)

Postat av: Mikael J

Publicerad 2011-12-15 20:21:13

Fina foton, men också lite tragiskt, en av dem kraschade i slutet av 80-talet i Oskarshamn, tänker på det varje gång jag flyger därifrån vilket är ganska ofta. Beech-planen var lite märkligt konstruerade, hjulen sitter påfallande långt fram så jag kan tänka mig att de är känsliga för viktfördelning. Jet-stream-planen som Skyways använder idag, tycks inte vara lika känsliga.

Tycker bäst om propellerplan, överhuvudtaget, det känns bättre på något sätt, Kalmar flygplats är så opersonlig och värdelös.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela